Monte Cook's World of Darkness preview

Obsah článku:

Zaměření postavy

Někteří lidé studují akademické disciplíny celý svůj život. Jiní tráví život akrobacií a provozováním extrémních sportů. A zase jiní dělí svůj čas mezi několik druhů studia. Zaměření postavy představuje její zaměření na určitou oblast zájmu. Existují čtyři zaměření: Síla, Intelekt, Duch a Kradmost.

Vaše zaměření má dva účinky: poskytuje vám bonus k vlastnosti relevantní tomuto bonusu a určuje, které dovednosti jsou pro vás snadné (tj. které dovednosti si můžete levně koupit).

Zaměření své postavy si volíte pro svou postavu na 1. úrovni a dostáváte výhody tohoto zaměření. Na každé další úrovni si můžete zaměření změnit nebo ponechat stejné. Pokud změníte zaměření, ztrácíte bonus k vlastnostem starého zaměření a získáváte bonus k vlastnosti dle nového. Podobně dovednosti starého zaměření jsou nyní dovednostmi cizího zaměření pro účely vaší nové úrovně (byť neztrácíte body dovedností do nich již investované a jejich stupně neklesají) a získáváte nové zaměřené dovednosti na základě vašeho nového zaměření.

Zaměření: Síla

+2 Síla

Rovnováha (Obr), Šplhání (Sil), Demolice (Int), Mistrovství úniku (Obr), Skákání (Sil), Navigace (Int), Pilotování (Obr), Opravy (Int), Plavání (Sil), Akrobacie (Obr) a Užití lana (Obr).

Zaměření: Intelekt

+2 Inteligence*

Oceňování(Int), Užití počítače (Int), Soustředění (Odl), Řemeslo (Int), Řízení (Obr), Léčení (Mdr), Znalost (Int), Naslouchání (Mdr), Pilotování (Obr), Opravy (Int), Výzkum (Int), Prohledávání (Int), Vycítění úmyslu (Mdr), Jazyky (není), Čarozpyt (Int), Všímání (Mdr)

Zaměření: Duch

+2 Moudrost

Předstírání (Cha), Diplomacie (Cha), Převleky (Cha), Získávání informací (Cha), Ovládání zvířat (Cha), Léčení (Mdr), Zastrašování (Cha), Naslouchání (Mdr), Navigace (Int), Umění (Cha), Profese (Mdr), Jezdectví (obr), Prohledávání (Int), Vycítění úmyslu (Mdr), Eskamotérství (Obr), Všímání (Mdr), Přežití (Mdr)

Zaměření: Kradmost

+2 Obratnost

Rovnováha (Obr), Demolice (Int), Vyřazení mechanismu (Int), Mistrovství úniků (Obr), Padělání (INt), Skrývání (obr), Tichý pohyb (Obr), Otevírání zámků (Obr), Eskamotérství (Obr), Akrobacie (Obr), Užití lana Obr)

*Bonus za Inteligenci neposkytuje body dovedností navíc.

Příklad: Marcus je upír na 1. úrovni, hráč fotbalu s mrtvou duší vojáka z 19. století. Jeho hráč chce, aby byl Marcus silná "rváčská" postava, takže vybere Marcusovi Zaměření Síla, což zvýší Marcusovu Sílu o +1, a utratí dovednostní body na různé schopnosti Síly. V jeho prvních dobrodružstvích Marcuse vždycky nachytají stráže, takže když dosáhne druhé úrovně, rozhodně se změnit zaměření na Kradmost, aby se naučil lépe plížit. Marcusův hráč odebere bonus +2 k Síle a přidá si +2 bonus k Obratnosti z nového zaměření, pak utratí svoje body dovedností z druhé úrovně do dovedností Kradmosti. Jakékoliv body utracené na první úrovni do dovedností Síly zůstávají tak, jak jsou - jen proto, že se Marcus pokouší naučit plížit, nezapomene to, co se naučil dříve.




Zápisek v deníčku...

Říkají mi Sylvia White. Je mi 200 let. Kdysi jsem bývala o dost mladší a během svého mnohem kratšího života jsem předstírala, že jsem prostitutka. Muže, kteří přišli do mého apartmá, jsem uškrtila strunou a sebrala jim jejich cennosti. Nebyla jsem jedna z těch lehkých ženštin, které uvidíte potloukat se u cesty s ohromným množství makeupu a boubelatýma nožkama a která půjde s každým - byla jsem pro mnohem víc nóbl společnost, protože mnohem víc nóbl společnost sebou nosí mnohem víc liber. 16. listopadu 1854 mne rozezlená vdova překvapila v mém budoáru a zastřelila směšně malou pistolkou.

Nyní, z vůle Nezvaných, jsem se vrátila do světa, a do těla.

Jsem také, naneštěstí, Rebecca Galway. Až do doby před rokem jsem byla podřadná prodavačka šperkařství v Orlandu ve státě Florida. Bylo mi 23 let, měla jsem blond vlasy, škaredého přítele a rodiče daleko. A pak jednoho dne před rokem život Rebeccy Galway skončil a Sylviin zase začal.

Jsem upír. My upíři jsme vlastně lidští hostitelé obsazení dušemi mrtvých "zlých" lidí. Takové posednutí technicky odpraví hostitele a vytvoří nového tvora, který není ani zcela mrtví ani plně živý. Tato nová existence nám poskytuje řadu pozitiv: fyzickou sílu, odolnost a nadpřirozeného schopnosti nad stíny i myslí jiných. Leč tato moc není zadarmo. Nesneseme sluneční světlo, ale naší hlavní slabinou je hlad. Musíme pít lidskou krev, abychom přežili.

Vím z paměti Rebeccy Galway, že hororové filmy a knihy popisují upíry již stovky let. Nicméně my, upíři Inconnu, jsme víc než krev sající nemrtvé nestvůrnosti, které zobrazuje fikce. Ač sdílíme s klasickými upíry mnoho společných rysů - pijeme krev a jsme nemrtvé nesvůrnosti - lišíme se v tom, že jsme směsicí dvou duší v jednom těle. Jsme unikátní. Jen další upír dokáže pochopit, jaké to je, mít dvě lidské duše v jednom těle.

Zbytek z vás... no. Představte si, jaké by to bylo být 150 let mrtvý, pak se najednou vrátit k životu - když jste si nikdy nepředstavovali, že je něco takového možné. Možná máte otázky k životu po životě, ale nemůžu vám dát odpovědi. Moje duše přesahuje světy, ale když jsem v tomto světě, vím jen o tomto světě. Vše, co si pamatuju z onoho světa, je, že můj čas tam byl nekonečný a nepříjemný a beztělesný. Neumíte si představit, jaký je to pocit, mít zase tělo, mít lidské tělo z masa a kostí. A mám štěstí, protože se mi dostalo zdatného, mladého těla, které muži shledávají přitažlivým - takže se staré dovednosti opět uplatní.

A díky Inconnu za obalení mně opět masem a kůží. Rozhodně neposlouchám jejich "rozkazy", ale každý den jsem jim vděčná.

Ve většině případů nájezdnická duše - mrtvá duše vyslaná Nezvanými, uvolněná ze spárů smrti - ovládá tělo zcela. Hostitelská duše je zcela pohlcena a zanechá nájezdnické duši nové tělo k plnému užívání. Co se stane s hostitelskou duší nevím a je mi to jedno. Řekla bych, že je pořád tam uvnitř - trpící, jak doufám, takže zažije nějaký slabý odvar Pekla, které my prožíváme po staletí - protože ostatní upíři mi říkali, že občas zažívají podivné, moderní puzení. Možná, že pohřbená duše se vrtí, či škrábe na víko své rakve.

V některých případech si však hostitelova duše podrží částečnou kontrolu nad tělem. Takoví upíři existují jako kombinace dvou osobností. Obvykle je jedna či druhá duše (a osobnost) dominantní, ale rysy, vzpomínky, emoce a nápady té ovládnuté často vnikají do dominantovy psýché. Já jsem takový případ. Moje duše, Sylvia, je dominantní, ale vynořují se záblesky Rebeccy. Pamatuji si události ve škole i ve šperkařství. A mám tendenci navíjet si vlasy na prst.

V pár případech - velmi zřídka - pohltila hostitelova duše zcela nájezdnickou mrtvou duši. Je těžké pochopit, jaké to musí být. Jste normální osoba, manžel, účetní, hráč tenisu, nebo vím-já-co a pak... Se změníte. Zemřete, ale zůstanete naživu. Stále jste to vy, ale máte děsivé nadpřirozené schopnosti a musíte pít krev živých.

Bez ohledu na to, která duše je dominantní, upír má všechny silné i slabé stránky dětí noci: velkou sílu a houževnatost, touhu po krvi a strach ze slunečního svitu.
Zdroj: Sean K. Reynolds a White Wolf,
Preview 1 a jiné... :-)
Napsal Alnag 14.08.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 56 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16670513153076 secREMOTE_IP: 18.116.118.46