Obranný bonus
Když jsme zaváděli pravidla pro sníženou zranitelnost zbrojí, uvažovali jsme i nad přijetím pravidla pro obraný bonus (též je uvedeno v Unearthed Arcana). A to z několika důvodů. Jednak opět slouží k většímu důrazu na hrdiny, dále snižuje význam zbrojí postav (což se nám pro Středozem zdálo maximálně vhodné). Navíc není díky němu mocná postava z hlediska obrany závislá na kolekci nejrůznějších magických předmětů, kterých je oproti jiným světům ve Středozemi přece jen méně. Protože ale bylo zbytečně složité, takové nesmyslně tabulkoidní a divně vyvážené, nakonec jsme toto pravidlo upravili tak, aby bylo co nejjednodušší a přitom relativně funkční:
Každá postava ve Středozemi má takový zbrojový bonus k TZ, kolik je polovina jejího základního útočného bonusu, zaokrouhleno dolů.
Protože se jedná o zbrojový bonus, nesčítá se s bonusem za zbroj - vždy se počítá jen ten vyšší z obou bonusů. Zbroj tak mocným hrdinům dodává "jen" sníženou zranitelnost, nikoliv bonus k TZ.
Příklad: Orofar, strážce Citadely v Minas Tirith, má základní útočný bonus +6. Díky svým zkušenostem a bojovým znalostem má tedy zbrojový bonus +3 k TZ, a to vždy, i když na sobě nemá žádnou zbroj. Pokud se obleče do kyrysu strážců, jeho zbrojový bonus k TZ zůstane beze změny (tedy +3), ale získá za svou zbroj navíc SZ 2/-.Marahir, proslulý haradský šermíř a svůdce žen, má základní útočný bonus +11. I když je tedy přistižen rozlíceným manželem v nedbalkách, má proti jeho výpadům ostrým nožem zbrojový bonus +5, tedy lepší, než kdyby na sobě měl plátovou zbroj. Je prostě vidět, že je to zkušený muž a bojovník, který takové situaci nečelí poprvé a má proto velmi reálnou naději, že z ní vyvázne živý a zdravý.