Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

28.03.2008

Barevna magie pro sorcerery

hrac si pri tvorbe sorcerera vybere jeden element (ohen, voda, vzduch, zeme, smrt a cokoli dle vaseho settingu) a podle toho si voli i known spells. Nektera prejmenuje, jinym pozmeni popis, nektera ma zakazane uplne. Napr. stoneskin je kouzlo jen pro zemi, letani je jen pro vzduch apod. nektera kouzla se daji zmenit do vsech barev, treba firebal muze byt jak ohniva koule, tak kulovy blesk...

Napsal Geralt
22.03.2010

D&D Game day 21/3 Praha - Report

"Připojte se k tisícíovkám hráčů a vypravěčů po celém světě, kteří oslaví příchod nové příručky." - tak jsem se připojil a slavil, byť skromněji než ostatní, kteří k tomu později už nepotřebovali ani hernu, a kostky byste jim v té době do ruky nedali. Včerejší game day byl můj první a předem řeknu, že líp jsem se nebavil, ani nepamatuju. Přes odjezd z ČB v 7 ráno a příjezd někdy po 10. ve...

Napsal wlkeR
25.06.2014

Google+ hry

Diskuze pro organizace her pro skype / google hangout / roll20 2k6goblinu už je zaspamované dost.

Napsal Nachtrose
28.08.2020

Sirienův blogček: IV generace RPG?

Už nějakou dobu přemýšlím nad jednou věcí - a tou je generační posun od "aktuální" (?) III. do IV generace game designu. Nejrpve asi k samotnému základu problému - otázka generací RPG her je spíše otázkou designu a teorie, než praktického hraní. Celá otázka je vlastně samostatnou teoretickou problematikou, v níž panuje mnoho různých pohledů na věc. Na pár věcech však panuje relativní shoda, ...

Napsal MarkyParky
Klíčová slova: Fakta/Teorie/Realita, Kontroverze

04.02.2015

Alnagův bloček: Poslední příběh

Va’esse deireádh aep eigean, va’esse eigh faidh’ar.” “Něco končí, něco začíná.” Ale to jsou jenom hloupé elfské tlachy. - A. Sapkowski, Bouřková sezóna Jednadvacet let je zatraceně dlouhá doba. V některých zemích je to věk skutečné plnoletosti. Pro mne je to čas, který jsem věnoval jednomu svému snu, jedné ze svých radostí. A ten sen pomalu končí a je na čase se probudit. Začátky Zača...

Napsal Plz
13.03.2020

Sirienův blogček: konec mýtu metagame

Here is an Idea. There is no non-metagame mechanic in RPGs. (1) Nastal čas vrátit se v čase zpátky, oprášit jedno zapomenuté téma a uvést ho na pravou míru. Vzpomínáte na ty vášnivé flamy o zlu jménem "metagame"? (2) Malé shrnutí pro ty, kteří nevzpomínají: Píše:Metagame: když hráč využívá ve hře informace, které nejsou dostupné jeho postavě. Hrozné zlo a cheating, kazišuk roleplayin...

Napsal Gurney
25.02.2016

10 let s DrD+ aneb jak nejhůře začít s RPG

Ano, smějte se mi. Zasloužím si to. Veřejně přiznávám, že jsem v roce 2004 začal s RPG právě u DrD+. Přišel jsem do Černého rytíře, RPG nepolíben, a měl tu drzot požádat prodavače o radu, co si koupit, když chci hrát ten dračák. Patří mi to. Tenhle článek má sloužit jako pohled člověka z druhé strany barikády. Nikdy jsem nebyl zarytý fanda RPG, nehltal teoretické články, nezkoušel každou novin...

Napsal Vojtěch
20.03.2020

Legendární dobrodruzi na twitchi [DnD 5e]

Trpasličí bojovník, hobití a gnomský tulák a elfí hraničář půjdou vstříc svému osudu v Zagarii, části Velkého kontinentu. Do hry se můžete zapojit i jako diváci. Informace jak, prolog a kanál, kde hrajeme, najdete tady na twitchi. Přijďte a staňte se štěstím pro dobrodruhy nebo naopak kamenem úrazu.

Napsal vartos
16.08.2021

Sirienův blogček: nefixlujte kostky!

Některé věci člověka omrzí neustále opakovat, tak si je chce odložit na jedno místo. Tou dnešní pro mě je "podvádění na kostkách" ze strany GM a proč to považuju za špatný přístup. GM může mít v podstatě dva důvody, proč svým rozhodnutím změnit výsledek, který padl: buď se mu výsledek vysloveně nelíbí jako takový (hráč selže nebo uspěje, když to GM nechtěl, protože mu to např. rozbije připra...

Napsal LokiB
04.07.2024

Nepovedený experiment aneb mé zkušenosti s Roll20

Pár dní zpátky jsem definitivně odpískal už dobrých pár měsíců u ledu uloženou kampaň, kterou jsme hráli po internetu přes roll20. A zatímco někdy se skupina prostě z nějakého důvdu přestane scházet, vše vyšumí do ztracena a nikdo už se neohlíží zpět, toto není ten případ a opravdu mě to mrzí, že už se nedozvím, jak se celá věc bude vyvíjet dál. Přemýšlím, jestli si celou věc moc neidealizuji, ...

Napsal Necromancer
Klíčová slova: Kontroverze

Zobrazit starší blogy

DIY Combat Grid

Inspirace pro lidi, kterým nestačí (nebo nemají na) oficiální mapy a Dungeon Tiles:
Napsal: wlkeR
Autorská citace #1
17.4.2010 17:46 - Nachtrose
Zajimave napady. Netusite nekdo, jak by to bylo s pruhlednosti, pokud by mrizka byla narysovana na tzv. pauzaku a pod ni se davaly obrazky podobne jak pod ten igelit?
Autorská citace #2
17.4.2010 18:04 - wlkeR
Nachtrose: Něco takovýho jsem zkoušel, ale bylo to dost nanic, páč se to porát posouvalo a dost to "srazilo" dojem z ehm, malby pod tím (což dělá i ten igelit, ale tak lepší by už bylo snad jenom sklo.)
Autorská citace #3
19.4.2010 11:40 - Merlin
Pokud máte stálou základnu, tak jsem využíval toto:
měl jsem nakreslenou mřížku, přes ní jsem dával sklo (na stole na něm mohlo stát i pití, cokoliv) a na sklo pak kreslil fixou podle mřížky pod ním aktuální situaci. Fixa se pak setřela hadrem a mohlo se pokračovat.
Autorská citace #4
19.4.2010 17:18 - wlkeR
Merlin: Sklo bylo vždy mým ideálem, ale je neskutečně neskladné.
Nicméně když o tom tak přemýšlím, dala by se obdobným způsobem použít nepočmáraná strana pytle + mřížka co jsem používal jako podklad pro jeho linkování.
Thx :)
Autorská citace #5
19.4.2010 17:21 - Merlin
Kýbl: není zač. já vím, že je to neskladné, ale když to postavíš za skříň je to akorát. Fixou jsem maloval chodby, dveře a měnil stuace. Dá se to v klidu i pro nepravidelný terén i pro kopce (kreslili jsme vrstevnice)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2807240486145 secREMOTE_IP: 3.145.188.162