Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

02.07.2023

Sirienův blogček: Game designové úvahy

Podobně, jako filmové analýzy, tohle bude prostor, kam si budu odkládat nějaké talky, popř. články, které mi přijdou zajímavé a chci si k nim nechat nějakou poznámku na později, nebo mít snadný způsob jak se k nim v budoucnu vrátit. Rovnou varuju, že tu nebudu dávat moc beginners věci - většina věcí tady bude hardcore teorie popř. advanced věci a zajímavost na poslech/čtení tu není kritérium...

Napsal ShadoWWW
03.02.2022

Sdílený zdroj historických informací

Už nějaký čas si pohrávám s myšlenkou, že bych své zdroje o historii reálného světa nahrál do složek na netu a zpřístupnil je veřejnosti, aby (zejména, ale nikoliv výhradně) hráči a hlavně Vypravěči RPG měli v případě potřeby po ruce zdroj srozumitelných a "předžvýkaných" historických informací, které můžou použít pro své herní světy. Jasně, je tu wikipedie a potažmo plný internet, ale to vyžad...

Napsal Jerson
12.12.2021

Projekt DNGN

Skúsim tento príspevok napísať čo najstručnejšie. DNGN je mikrosystém pre hranie RPGčiek, zameraný na one-shoty alebo mikrokampane do 10 sedení. Jeho cieľom je predstaviť svet hier na hrdinov hráčom-začiatočníkom, s dôrazom na odlišnosti medzi stolovými hrami a RPGčkami. Zameraný je na putovanie krajinou a preliezanie prostredí prostredníctvom postáv, ktoré nie sú hrdinovia, ale obyčajní smr...

Napsal Jocho
Klíčová slova: Fantasy, Jiné RPG, Materiály ke stažení, pro začátečníky

16.06.2021

Lovecraftova země

Po řadě komentářů různým herním modulům jsem se rozhodl napsat vlastní modul. Plánuju ho hrát v Omeze, ale chci ho vytvořit bez pravidlových aplikací, aby byl použitelný v jiných systémech. A aby byl zajímavý i pro jiné skupiny, půjde o lovecraftovské téma zasazené do skutečného světa. Základní myšlenka USA v roce 1939, Lovecraft je už dva roky mrtvý, nicméně jeho přítel a spisovatel August...

Napsal exi
03.08.2022

Série článků o historii RPG

Zdravím Dvacku. Sepisuju občasnou sérii článků o historii RPG. Vyprávěná článek po článku, nakladatelství po nakladatelství, hru po hře, příručku po příručce. Ano, nejsem troškař. Tímhle vás zvu na svůj blog. Odkazy na první dva články. Ten první už jsem linkoval někam do diskuze o historii D&D, ale pro přehlednost posílám znovu. Ten druhý je dnešní, nový. Historie RPG 001: TSR a D...

Napsal Lomax
Klíčová slova: AD&D, D&D 3.Xe, D&D 4e, D&D 5e, Fakta/Teorie/Realita, Historický

03.09.2022

Pojednání mozkožroutského alhúna Zelixe o stravování jiných ras

Krátká a lehce vtipná povídka o večeři s mozkožroutem. Vznikla po dlouhém dumání nad tím jak asi mozkožrouti vnímají příjmání potravy jiných humanoidních ras. Pro tuto potřebu vznikl (tedy spíše byl vymyšlen) alhún Zelix jež v odstavcích níže můžeme vyčíst jeho zážitky u večeři s kouzelníkem Mordekainenem. Pro hráče by podobná zkušenost mohla být zajímavá na roleplay. Po mnoha letech svého...

Napsal Kasai Hendie
23.04.2022

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 1 - Hraj a čti

Nedávno jsem dostal otázku, jak se naučit (RPG) game design. Dal jsem nějakou okamžitou odpověď o tom, že je potřeba si nastudovat a vyzkoušet nějaké množství od sebe rozdílných her a načíst si i teorii a přemýšlet o věcech určitými způsoby a že je potřeba design reálně zkoušet a publikovat na netu (namísto pouhého teoretizování a psaní do šuplíku) a vystavovat se tak feedbacku atp... ale zů...

Napsal sirien
Klíčová slova: Dotazy, Inspirace, pro začátečníky, Univerzální

24.04.2022

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 2 - studuj

V minulém díle této mé možná-série jsem psal o potřebě hrát a číst co možná nejvíc her co možná nejvíce způsoby a trošku i o tom, jak hry reflektovat. Game design ale není jen o znalosti samotných her a o herní zkušenosti, ale i o znalosti game designu samotného - aneb znalost výstupu není to samé, jako znalost tvůrčího procesu, která k němu vedla. Ať už chceš designovat pravidla nebo moduly do...

Napsal sirien
Klíčová slova: Dotazy, Inspirace, pro začátečníky, Univerzální

13.01.2024

RPG kroužek Dračí Sluj

V Ústí nad Labem už 3 roky vedu volnočasový rpg kroužek Dračí sluj. Hrajeme zde různé systémy i žánry. Někdy se hraje série oneshotů, jindy krátká kampaň a semtam hrají obě skupiny ve stejném místě a jejich akce mohou ovlivnit druhou skupinu. Vstup ZDARMA ale je nutná rezervace zde https://rpg-draci-sluj.reenio.cz/cs/ nebo zaplatíte příspěvek 150 kč a máte rezervované místo na celý škol...

Napsal Kasai Hendie
Klíčová slova: D&D 5e, Dark Sun, Fate, Forgotten Realms, Inspirace, Jiné RPG, pro DMy, pro hráče, pro začátečníky, Příběhy/Zápisy ze hry, Univerzální, Univerzální/generický

15.02.2023

Ω design 1: Proč další RPG systém?

Protože jsou lidé, které zajímá náhled do vývoje Omegy, zakládám tento blog, ve kterém vysvětlím některé myšlenkové postupy, kterých jsem se při tvorbě pravidel držel. Začnu tím úplně základním, totiž proč jsem se do tvorby Omegy vůbec pustil. Je to celkem jednoduché. Ve skutečnosti nesnáším tvorbu nových věcí, když můžu vyjít z nějaké existující a vylepšit ji. Bohužel v roce 2007 jsem neměl...

Napsal Jerson
Klíčová slova: Jiné RPG

Zobrazit starší blogy

DIY Combat Grid

Inspirace pro lidi, kterým nestačí (nebo nemají na) oficiální mapy a Dungeon Tiles:
Napsal: wlkeR
Autorská citace #1
17.4.2010 17:46 - Nachtrose
Zajimave napady. Netusite nekdo, jak by to bylo s pruhlednosti, pokud by mrizka byla narysovana na tzv. pauzaku a pod ni se davaly obrazky podobne jak pod ten igelit?
Autorská citace #2
17.4.2010 18:04 - wlkeR
Nachtrose: Něco takovýho jsem zkoušel, ale bylo to dost nanic, páč se to porát posouvalo a dost to "srazilo" dojem z ehm, malby pod tím (což dělá i ten igelit, ale tak lepší by už bylo snad jenom sklo.)
Autorská citace #3
19.4.2010 11:40 - Merlin
Pokud máte stálou základnu, tak jsem využíval toto:
měl jsem nakreslenou mřížku, přes ní jsem dával sklo (na stole na něm mohlo stát i pití, cokoliv) a na sklo pak kreslil fixou podle mřížky pod ním aktuální situaci. Fixa se pak setřela hadrem a mohlo se pokračovat.
Autorská citace #4
19.4.2010 17:18 - wlkeR
Merlin: Sklo bylo vždy mým ideálem, ale je neskutečně neskladné.
Nicméně když o tom tak přemýšlím, dala by se obdobným způsobem použít nepočmáraná strana pytle + mřížka co jsem používal jako podklad pro jeho linkování.
Thx :)
Autorská citace #5
19.4.2010 17:21 - Merlin
Kýbl: není zač. já vím, že je to neskladné, ale když to postavíš za skříň je to akorát. Fixou jsem maloval chodby, dveře a měnil stuace. Dá se to v klidu i pro nepravidelný terén i pro kopce (kreslili jsme vrstevnice)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2146008014679 secREMOTE_IP: 18.119.102.108