Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.
Vytvořit novou verzi Dračího doupěte není jako vytvořit nějaké další divné RPGčko, kterých je všude spousta. Dračí doupě je hra, která je základní, určující, fundamentální hrou českého RPG trhu. A takovou má dobrou šanci i zůstat, pokud si její tvůrci uchovají odstup a rozum mezi ušima. Tady je pár bodů, které mne na to téma napadly. Myslím, že kdokoliv, kdo aspiruje na to takovou hru vytvořit,...
Scénáristika, filmografie a RPG jsou odlišné žánry, přesto mají mnoho společného a z jednoho si lze mnoho vzít i do druhého. Už dávno jsem si zvykl na to, že nad scénářem prakticky jakéhokoliv seriálu se každý slušný Vypravěč dříve nebo později rozpláče nebo něco rozláme vzteky. Práce s charaktery postav, neustálé odstřelování zajímavých NPCček, suprová dvojice "nevyužité nabízející se zajímavé...
Aneb co zase blbnou? Vážně nevážné pojednání o tom, co to znamená hrát Dnd, potažmo Drd či d20... Už jste někdy byli v blázinci? Většina z vás asi jistě ne. Ale občas se nám naskytnou situace, kdy bychom tam poslali některé jedince, které potkáváme. Proto si nyní neodpustím jednu nostalgickou vzpomínku, kdy jsem se stal bláznem. (Po kolikáté asi?) Když jsem blahé paměti navštěvoval první ro...
Hraní RPG má mnoho rozměrů. Řekl bych, že často tolik, kolik hráčů sedí okolo stolu. Jeden by chtěl změřit síly se smrtelně nebezpečnými protivníky, druhý zas odhalit proradného zrádce nebo vyjednat svobodný odchod zajatců s vůdcem kultistů. Další touží po novém kouzle a pro jiného je stejně vzrušující objevit nový kontinent plný nebezpečí. Ať je to ten či onen hráč, jeho hlavním a často j...
Napadlo mě, že by nebylo od věci pokusit se sjednotit nabízené a poptávané knihy (pravidla, učebnice, časopisy,...). Jelikož mám odjinud odpor k zakládání speciálních vláken pro každé jedno téma, velmi ráda tu uvítám i to, co sháníte nebo nabízíte Vy, ev. diskusi, kde to sehnat. Inzerujte v tomto tvaru: Nabídka/poptávka: Autor: Jméno publikace (systém; další informace, které uznáte za potř...
Vím, že jsem to sliboval už před delší dobou, ale tady je první zářez do Vypravěčova deníku. Původně techniku popsal ve svém blogu Robin D. Laws, nicméně není to překlad. Jedním z běžných vypravěčských problémů je inspirace pro příběh, byť paradoxně nejen její nedostatek. Zatímco někteří vypravěči se souží tím, aby vymysleli byť jen jednu solidní zápletku, jiní zápasí s tím, jak osekat svou ...
Před nějakou dobou jsem na dotaz, jaký právní systém by byl nejvhodnější pro náš herní svět, byl vybídnut, abych ho trochu popsal, že mi s tím pomůžete. Takže, zde je, co o Orionu zatím víme. K obecné povaze světa Na Orionu hrajeme už hodně dlouho. Objevoval jsem ho spolu s postavami, a protože oni ho prošly jen malý kousek, zbytek je zahalen v mlhách nevědomosti. Pro jednoduchost jsem se v...
Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.