Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

11.04.2015

DnD iOS & Android Apps

Fyzické knihy sa pomaly premieňajú na elektronickú formu. Povedzme si úprimne, že kúpiť knihu za 10-20 € je pre študenta, prípadne človeka bez zamestnania, dosť ťažké (teda v prípade, že chce držať s novinkami) nehovoriac o updateoch, ktoré znehodnocujú celý obsah knihy a menia ho. Rozhodol som sa vytvoriť pre smartphony a tablety applikáciu, ktorá by obsahovala pravidlá (hovorím samozrejme ...

Napsal wlkeR
27.05.2014

Jsou fantasy hry na hrdiny i pro dospělé?

D&D bylo první hrou na hrdiny (RPG). A definovalo jednoduchý koncept: Hrdinové z fantasy ság a pověstí bojují „v podzemí“ proti nestvůrám, sbírají poklady (loot), řeší hlavolamy a vyhýbají se pastem. Nakonec porazí hlavního zloducha a vrací se domů se zaslouženou odměnou (obrovským pokladem), kde je všichni oslavují jako zachránce. Dnes se to zdá jako největší klišé, které by přece nik...

Napsal Wild West
Klíčová slova: Fakta/Teorie/Realita, Kontroverze

10.12.2011

O Dungeonech

Jak píše ShadoWWW, koncept objevování podzemí, překonávání překážek a pastí, boje s nestvůrami a získávání odměn v podobě lootu a pokladů je v podstatě geniální. Uběhlo víc než čtyřicet let od doby, kdy poprvé vyšlo Dungeons&Dragons a dvakrát tolik od doby, kdy v nejrůznějších dungeonech zachraňoval poklady i sličné děvy Howardův Conan a přesto, otevřu-li čtvrtou edici DnD, pravděpodobně uv...

Napsal Vojtěch
Klíčová slova: Fakta/Teorie/Realita, Kontroverze

01.01.2012

Střípky RPG novinek - leden 2012

Časopis věnovaný primárně videohrám - The Escapist publikoval na konci právě uzavřeného roku sérii článků o minulosti, současnosti a budoucnosti D&D. Ačkoliv v nich asi nenajdete žádná zásadní odhalení, nabízejí zajímavá interview se současnými i bývalými členy Wizard of the Coast (z nichž mnozí jsou nyní konkurenty této společnosti). Jako bonus si můžete přečíst i rozsáhlejší reakci res...

Napsal Alnag
22.09.2017

Malý epos o neslavném dobrodružství

Armon, Bagor, Citer a Dagun dobří braši byli, pro velký poklad zlatý jednou spolu vyrazili. Jeden byl znalec pastí, druhý mistr zbraní, třetí znal koula, čtvrtý se těšil boží přízni. Šli pevně a jistě ke svému vzdálenému cíli, když na gobliní hordu v tmavém lese narazili. Nelekli se dobrodruzi té divoké a dravé tlupy, bili je udatně, jak slušelo se na takové chlapy. Elfa Armona smršť ...

Napsal Log 1=0
01.06.2022

[2k6 goblinů] Útočné karty

Občas neco napisu na 2k6goblinu.blogspot.com. Pomalu vám začnu odkazy na články házet i sem na d20.cz, jestli to nebude moc lidem připadat jako spam :) edit 01.10.2018 Odkazy tady v prvním příspěvku vedou do zdejší diskuze. Odkazy v diskuzi vedou na blog. V hlubinách Pekelné volání, Životy aka Hit Points Soska o slotové magii Mim Boom! Trojice Krvavá vila Námluvy Blob Goblin...

Napsal Quentin
10.02.2012

První Kontakt

Tohle jsem našel v počítači. Byl to úvod, do hry co jsem hrál s bráchou. Nepřišlo mi to tak špatné, ikdyž bych takvové věci teď nepsal. Beru to jako vcelku dobrý úvod. Pískot v uších, bylo to jediné, co v tu chvíli slyšel. Přicházelo to jakoby z velké dálky, jinak bylo naprosté ticho. Což naprosto krutě kontrastovalo s tím, co se odehrávalo před jeho očima. Kusy těl, se válely kolem...

Napsal Magus
17.04.2013

Je vaše postava ikonický nebo dramatický hrdina?

Robin D. Laws popisuje na svém blogu rozdíl mezi dramatickým a ikonickým hrdinou takto: Robin D. Laws píše:Zatímco dramatický hrdina sleduje příběhový oblouk, v němž je proměněn svou zkušeností se světem (například: Orfeus, král Lear, Ben Braddock), ikonický hrdina podstupuje úkoly (často v sérii) a mění svět, obnovuje řád v něm, ale zůstává věrný svému esenciálnímu já. Převažující moudra...

Napsal Haplo
07.07.2012

Stíny nad Nerathem: Předehra

Je to už bezmála sto let od pádu Nearthu, říše lidí. Někteří říkají, že Nerath byl největší říší, která kdy ve Světě existovala. Táhla se od drobných pevnůstek na Konci země na severu po přístavy v Moři živlů na jihu. Říše vládla světu po víc jak čtyři staletí a jejím největším triumfem byla otevřenost a tolerance, která sjednotila elfy, eladriny, trpaslíky, půlčíky drakorozené ba i tieflingy v...

Napsal Alnag
Klíčová slova: D&D 4e, Fantasy

09.08.2012

Stíny nad Nerathem: Záměr

Zase nadešel ten čas. Čas sfouknout vrstvu prachu z Rukověti dějmistra, črtnout podzemní kobky na čtverečkovaný papír a zachřestit kostkami v ruce. Nadešel čas vyprávět příběhy. V tomhle bloku bych s Vámi chtěl sdílet své úvahy o připravované kampani a s trochou štěstí i o jejím průběhu. Pokusím se psát tak, aby potenciální hráči mohli číst též s tím, že možná načerpají trochu víc informací...

Napsal Max
Klíčová slova: D&D 4e, Fantasy

Zobrazit starší blogy

DIY Combat Grid

Inspirace pro lidi, kterým nestačí (nebo nemají na) oficiální mapy a Dungeon Tiles:
Napsal: wlkeR
Autorská citace #1
17.4.2010 17:46 - Nachtrose
Zajimave napady. Netusite nekdo, jak by to bylo s pruhlednosti, pokud by mrizka byla narysovana na tzv. pauzaku a pod ni se davaly obrazky podobne jak pod ten igelit?
Autorská citace #2
17.4.2010 18:04 - wlkeR
Nachtrose: Něco takovýho jsem zkoušel, ale bylo to dost nanic, páč se to porát posouvalo a dost to "srazilo" dojem z ehm, malby pod tím (což dělá i ten igelit, ale tak lepší by už bylo snad jenom sklo.)
Autorská citace #3
19.4.2010 11:40 - Merlin
Pokud máte stálou základnu, tak jsem využíval toto:
měl jsem nakreslenou mřížku, přes ní jsem dával sklo (na stole na něm mohlo stát i pití, cokoliv) a na sklo pak kreslil fixou podle mřížky pod ním aktuální situaci. Fixa se pak setřela hadrem a mohlo se pokračovat.
Autorská citace #4
19.4.2010 17:18 - wlkeR
Merlin: Sklo bylo vždy mým ideálem, ale je neskutečně neskladné.
Nicméně když o tom tak přemýšlím, dala by se obdobným způsobem použít nepočmáraná strana pytle + mřížka co jsem používal jako podklad pro jeho linkování.
Thx :)
Autorská citace #5
19.4.2010 17:21 - Merlin
Kýbl: není zač. já vím, že je to neskladné, ale když to postavíš za skříň je to akorát. Fixou jsem maloval chodby, dveře a měnil stuace. Dá se to v klidu i pro nepravidelný terén i pro kopce (kreslili jsme vrstevnice)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25042605400085 secREMOTE_IP: 3.147.7.47