Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

09.11.2008

Alnagův bloček: Tvorba světa za chodu…

Udělal jsem teď novou zkušenost a trochu váhám, jestli to nedat spíš do vypravěčova deníku, ale protože mi to nepřijde jako univerzálně využitelné, píší to raději sem, do bločku.Už drahnou dobu se pokouším pohnout svoje hráče k nějakému aktivnějšímu zapojení do hry. Různé fáze mého vývoje můžete najít v příručce Creet: Sláva a čest (o společné tvorbě postav) nebo později ve hře O Fortuna SE (co...

Napsal Alnag
26.08.2023

Multikampaň III

Od napsání mého posledního článku o multikampani uběhlo už deset let, takže je vhodná chvíle sepsat své nové poznatky a zkušenosti. Napřed nějaká čísla a definice. Termín Multikampaň používám pro označení hry, ve které hraje ve stejném světě a stejném globálním příběhu více než jedna herní skupina, případně i více než jeden Vypravěč. V posledních letech se objevil způsob hraní popisovaný jak...

Napsal York
02.05.2023

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 4 - ber kritiku

Rovnou na začátku své designerské dráhy absolutně a navěky zapomeň na to, že by existovalo cokoliv jako špatná kritika, ať už slovo "špatná" nahradíš čímkoliv ("nekonstruktivní", "nevyžádaná", "útočná", "nevhodná", "nepravdivá"... čímkoliv). V minulém díle blogu byla řeč o tom, že máš tvořit co nejdřív - stranou mnoha ostatních přínosů protože tě to naučí příjimat a zpracovávat kritiku. Což ...

Napsal sirien
Klíčová slova: Dotazy, Inspirace, pro začátečníky, Univerzální

29.06.2023

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 5 - Dovednosti, znalosti a spolupráce

Předchozí 4 díly téhle blogové série byly skutečné základy věci - získat přehled v RPG, vhled do jejich fungování, začít tvořit a naučit se příjimat kritiku. Jsou to ty základy RPG designu, které vychází z RPG samotných - to ale nejsou jediné základy, které jako designer potřebuješ. V tomhle díle se podíváme na ty ostatní dovednosti a znalosti, které potřebuješ nebo se hodí mít nebo získat - a ...

Napsal Corny
Klíčová slova: Dotazy, Inspirace, pro začátečníky, Univerzální

20.10.2023

Sirienův blogček: O špatných Principech

Varování: Tenhle blog je čistou polemikou o Principia Apocrypha - nic víc, nic míň. Pokud nevíš, o čem je řeč, nebo tě OSR / Principie nezajímají, nic jiného tu není. Zhruba rok zpátky jsem se pustil do kritiky OSR - resp. toho, co OSR fanoušci s oblibou propagují. Byl to takový neutříděný mišmaš, kdy jsem na jedné hromadě polemizoval o tom, co OSR vůbec je (nebo spíš není) ve vztahu ke skut...

Napsal sirien
Klíčová slova: AD&D, Akční/Dobrodružný, Jiné RPG, Kontroverze, Polemika, Recenze

16.02.2024

Projekt RCOMICS - speciální tabletop roleplay herní projekt s kreslenými a digitálními prvky

https://rcomicsrpg.wordpress.com https://excelsior90.wordpress.com Ahoj komunito ^^ mám tady pro vás rychlý informační odkaz na můj osobní projekt RCOMICS :) obsah na WordPressu ještě upravím do pořádku, snad se vám to bude líbit :) Veškerou zpětnou vazbu mi můžete poslat na adresu e921records@gmail.com A mám tu pergamen pro administrátory, že tyto dva odkazy (WordPress a e-mailová a...

Napsal E921
13.06.2020

Sirienův blogček: O neexistenci postojů (stances)

Současní RPG diskutéři bývají otroky mrtvých RPG teorií. (volná parafráze ekonomického rčení) Expert je pán ze zahraničního webu s cizími slovíčky. (volná parafráze businessového rčení) Myslím, že přišel čas zabít jednu další starou svatou krávu a narovinu říct, že jedna kdysi zajímavá a svého času přínosná myšlenka už dneska není nic víc, než okopávaná koňská mrtvola. Hráčské postoje (...

Napsal MarkyParky
15.12.2008

Sirienův blogček: O nadšení

Protože si můžu v blogu začínat jak chci, tak tentokrát začnu jedním starým náboženským vtipem: Kněz už má dost toho, jak mu u zpovědí všichni lžou, a tak se rozhodne, že příští kázání bude o lži a řekne, aby si všichni přečetli Matouše, 13. Další neděli se lidé sejdou v kostele a kněz říká: Každý, kdo si přečetl Matouše, 13, prosím ať zvedne ruku. Valná většina lidí v kostele zvedne ruku a k...

Napsal Sathel
03.12.2008

Alnagův bloček: Proč je D&D 4e verzí d20 systému?

V poslední době jsem se opakovaně setkal s názorem, že čtvrtá edice Dungeons & Dragons není d20 systém, event. že to není "ten pravý d20 systém". Domnívám se, že tyto názory pramení z nepochopení toho, co to je "d20 systém". Tento bloček je výtahem z toho, co na takové názory obvykle odpovídám.Co je to d20 systém? Hodně lidí si myslí, že d20 systém jsou hry, které používají pravidla stejná či h...

Napsal Blaine
06.03.2009

Alnagův bloček: Proč mám rád RPGfórum.

Důvod, proč píši o RPGfóru právě nyní je, že alespoň v mém nazírání došlo k jistému zpřetrhání vazeb s minulostí, byť možná jen po technicko-vizuální stránce a větší integraci s portálem rpg.sk. Ke spojení těch dvou už došlo dávno, ale vždycky to vypadalo spíš jako sňatek z rozumu, kdy si každý jede v zásadě po svém a speciálně rpg.sk v tom svazku živoří. Nové technologie dávají naději, že by ...

Napsal sirien
Zobrazit starší blogy

DIY Combat Grid

Inspirace pro lidi, kterým nestačí (nebo nemají na) oficiální mapy a Dungeon Tiles:
Napsal: wlkeR
Autorská citace #1
17.4.2010 17:46 - Nachtrose
Zajimave napady. Netusite nekdo, jak by to bylo s pruhlednosti, pokud by mrizka byla narysovana na tzv. pauzaku a pod ni se davaly obrazky podobne jak pod ten igelit?
Autorská citace #2
17.4.2010 18:04 - wlkeR
Nachtrose: Něco takovýho jsem zkoušel, ale bylo to dost nanic, páč se to porát posouvalo a dost to "srazilo" dojem z ehm, malby pod tím (což dělá i ten igelit, ale tak lepší by už bylo snad jenom sklo.)
Autorská citace #3
19.4.2010 11:40 - Merlin
Pokud máte stálou základnu, tak jsem využíval toto:
měl jsem nakreslenou mřížku, přes ní jsem dával sklo (na stole na něm mohlo stát i pití, cokoliv) a na sklo pak kreslil fixou podle mřížky pod ním aktuální situaci. Fixa se pak setřela hadrem a mohlo se pokračovat.
Autorská citace #4
19.4.2010 17:18 - wlkeR
Merlin: Sklo bylo vždy mým ideálem, ale je neskutečně neskladné.
Nicméně když o tom tak přemýšlím, dala by se obdobným způsobem použít nepočmáraná strana pytle + mřížka co jsem používal jako podklad pro jeho linkování.
Thx :)
Autorská citace #5
19.4.2010 17:21 - Merlin
Kýbl: není zač. já vím, že je to neskladné, ale když to postavíš za skříň je to akorát. Fixou jsem maloval chodby, dveře a měnil stuace. Dá se to v klidu i pro nepravidelný terén i pro kopce (kreslili jsme vrstevnice)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.40196394920349 secREMOTE_IP: 3.128.170.142