Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

05.11.2022

Sirienův blogček: OSR saje i tebe!

Je to už nějakou dobu, co jsou některé části našich RPG internetů plné takzvaného "OSR" hraní, resp. herního stylu. Znamená to "Old School Renaissance" (potkal jsem i Old School Revival, asi whatever) a v podstatě to znamená hraní tak, jak se hrávalo kdysi (když byly poklady větší, hrdinové hrdinější a princezny krásnější - teda, to vlastně ne, protože OSR je samozřejmě moderní. Pic thus random...

Napsal York
Klíčová slova: AD&D, Akční/Dobrodružný, Fantasy, Jiné RPG, Kontroverze, Polemika

09.11.2008

Alnagův bloček: Tvorba světa za chodu…

Udělal jsem teď novou zkušenost a trochu váhám, jestli to nedat spíš do vypravěčova deníku, ale protože mi to nepřijde jako univerzálně využitelné, píší to raději sem, do bločku.Už drahnou dobu se pokouším pohnout svoje hráče k nějakému aktivnějšímu zapojení do hry. Různé fáze mého vývoje můžete najít v příručce Creet: Sláva a čest (o společné tvorbě postav) nebo později ve hře O Fortuna SE (co...

Napsal Alnag
26.08.2023

Multikampaň III

Od napsání mého posledního článku o multikampani uběhlo už deset let, takže je vhodná chvíle sepsat své nové poznatky a zkušenosti. Napřed nějaká čísla a definice. Termín Multikampaň používám pro označení hry, ve které hraje ve stejném světě a stejném globálním příběhu více než jedna herní skupina, případně i více než jeden Vypravěč. V posledních letech se objevil způsob hraní popisovaný jak...

Napsal York
02.05.2023

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 4 - ber kritiku

Rovnou na začátku své designerské dráhy absolutně a navěky zapomeň na to, že by existovalo cokoliv jako špatná kritika, ať už slovo "špatná" nahradíš čímkoliv ("nekonstruktivní", "nevyžádaná", "útočná", "nevhodná", "nepravdivá"... čímkoliv). V minulém díle blogu byla řeč o tom, že máš tvořit co nejdřív - stranou mnoha ostatních přínosů protože tě to naučí příjimat a zpracovávat kritiku. Což ...

Napsal sirien
Klíčová slova: Dotazy, Inspirace, pro začátečníky, Univerzální

29.06.2023

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 5 - Dovednosti, znalosti a spolupráce

Předchozí 4 díly téhle blogové série byly skutečné základy věci - získat přehled v RPG, vhled do jejich fungování, začít tvořit a naučit se příjimat kritiku. Jsou to ty základy RPG designu, které vychází z RPG samotných - to ale nejsou jediné základy, které jako designer potřebuješ. V tomhle díle se podíváme na ty ostatní dovednosti a znalosti, které potřebuješ nebo se hodí mít nebo získat - a ...

Napsal Corny
Klíčová slova: Dotazy, Inspirace, pro začátečníky, Univerzální

20.10.2023

Sirienův blogček: O špatných Principech

Varování: Tenhle blog je čistou polemikou o Principia Apocrypha - nic víc, nic míň. Pokud nevíš, o čem je řeč, nebo tě OSR / Principie nezajímají, nic jiného tu není. Zhruba rok zpátky jsem se pustil do kritiky OSR - resp. toho, co OSR fanoušci s oblibou propagují. Byl to takový neutříděný mišmaš, kdy jsem na jedné hromadě polemizoval o tom, co OSR vůbec je (nebo spíš není) ve vztahu ke skut...

Napsal sirien
Klíčová slova: AD&D, Akční/Dobrodružný, Jiné RPG, Kontroverze, Polemika, Recenze

16.02.2024

Projekt RCOMICS - speciální tabletop roleplay herní projekt s kreslenými a digitálními prvky

https://rcomicsrpg.wordpress.com https://excelsior90.wordpress.com Ahoj komunito ^^ mám tady pro vás rychlý informační odkaz na můj osobní projekt RCOMICS :) obsah na WordPressu ještě upravím do pořádku, snad se vám to bude líbit :) Veškerou zpětnou vazbu mi můžete poslat na adresu e921records@gmail.com A mám tu pergamen pro administrátory, že tyto dva odkazy (WordPress a e-mailová a...

Napsal E921
13.06.2020

Sirienův blogček: O neexistenci postojů (stances)

Současní RPG diskutéři bývají otroky mrtvých RPG teorií. (volná parafráze ekonomického rčení) Expert je pán ze zahraničního webu s cizími slovíčky. (volná parafráze businessového rčení) Myslím, že přišel čas zabít jednu další starou svatou krávu a narovinu říct, že jedna kdysi zajímavá a svého času přínosná myšlenka už dneska není nic víc, než okopávaná koňská mrtvola. Hráčské postoje (...

Napsal MarkyParky
15.12.2008

Sirienův blogček: O nadšení

Protože si můžu v blogu začínat jak chci, tak tentokrát začnu jedním starým náboženským vtipem: Kněz už má dost toho, jak mu u zpovědí všichni lžou, a tak se rozhodne, že příští kázání bude o lži a řekne, aby si všichni přečetli Matouše, 13. Další neděli se lidé sejdou v kostele a kněz říká: Každý, kdo si přečetl Matouše, 13, prosím ať zvedne ruku. Valná většina lidí v kostele zvedne ruku a k...

Napsal Sathel
03.12.2008

Alnagův bloček: Proč je D&D 4e verzí d20 systému?

V poslední době jsem se opakovaně setkal s názorem, že čtvrtá edice Dungeons & Dragons není d20 systém, event. že to není "ten pravý d20 systém". Domnívám se, že tyto názory pramení z nepochopení toho, co to je "d20 systém". Tento bloček je výtahem z toho, co na takové názory obvykle odpovídám.Co je to d20 systém? Hodně lidí si myslí, že d20 systém jsou hry, které používají pravidla stejná či h...

Napsal Blaine
Zobrazit starší blogy

DIY Combat Grid

Inspirace pro lidi, kterým nestačí (nebo nemají na) oficiální mapy a Dungeon Tiles:
Napsal: wlkeR
Autorská citace #1
17.4.2010 17:46 - Nachtrose
Zajimave napady. Netusite nekdo, jak by to bylo s pruhlednosti, pokud by mrizka byla narysovana na tzv. pauzaku a pod ni se davaly obrazky podobne jak pod ten igelit?
Autorská citace #2
17.4.2010 18:04 - wlkeR
Nachtrose: Něco takovýho jsem zkoušel, ale bylo to dost nanic, páč se to porát posouvalo a dost to "srazilo" dojem z ehm, malby pod tím (což dělá i ten igelit, ale tak lepší by už bylo snad jenom sklo.)
Autorská citace #3
19.4.2010 11:40 - Merlin
Pokud máte stálou základnu, tak jsem využíval toto:
měl jsem nakreslenou mřížku, přes ní jsem dával sklo (na stole na něm mohlo stát i pití, cokoliv) a na sklo pak kreslil fixou podle mřížky pod ním aktuální situaci. Fixa se pak setřela hadrem a mohlo se pokračovat.
Autorská citace #4
19.4.2010 17:18 - wlkeR
Merlin: Sklo bylo vždy mým ideálem, ale je neskutečně neskladné.
Nicméně když o tom tak přemýšlím, dala by se obdobným způsobem použít nepočmáraná strana pytle + mřížka co jsem používal jako podklad pro jeho linkování.
Thx :)
Autorská citace #5
19.4.2010 17:21 - Merlin
Kýbl: není zač. já vím, že je to neskladné, ale když to postavíš za skříň je to akorát. Fixou jsem maloval chodby, dveře a měnil stuace. Dá se to v klidu i pro nepravidelný terén i pro kopce (kreslili jsme vrstevnice)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22032594680786 secREMOTE_IP: 18.119.118.175