Druhý sezení nám totálně zkolabovalo, tak jsme ho ani nedávali na youtube. Chtěli jsme vyzkoušet video přes Discord místo Youtube. Sešli jsme se hodinu dopředu. Prve se ukázalo, že Discord se nedá streamovat (místo videí je vidět jen černá). Tak jsem chtěl vyzkoušet Zoom, u kterého jsem věděl, že by měl být OK. Ten mě ale zas vypekl s tím, že free verze je jen na 40 minutová volání a pak jsem registroval placený účet na jiný email, než na který jsem měl přihlášenou aplikaci. Takže zas ještě překonfigurovávat...
Když bylo konečně všechno nakonfigurované, tak zas začal blbnout Fantasy Grounds Unity. Prve se někteří hráči nemohli připojit, pak, když se připojili, tak se to hrozně sekalo, nebo naopak totálně seklo, že nic nefungovalo. Tak jsme to vzdali a nechali na další týden (tento čtvrtek).
Když to zkrátím a přeskočím technické nudné detaily, všechny nejasnosti se během týdne vyjasnily a na čtvrtek jsme teď už snad dostatečně technicky i netechnicky připraveni. :-) Je to lekce, že na rozdíl od hraní naživo u stolu, kde si maximálně někdo zapomene deník nebo kostky, tady je těch případných pastí mnohem víc.
Technické nudné detaily:
Během týdne se ukázalo, že chyba byla v Lobby službě cloud serveru FG, byl přetížený. Nepočítali s tím, že do playtestu Unity se zapojí tolik lidí a jejich cloud to natolik zatíží. Nová verze sice taky umožňuje připojení napřímo k GMovi bez Lobby, ale bohužel už v dokumentaci zapomněli uvést, že zatímco stará verze jela na TCP protokolu, nová verze jede na UDP protokolu. Port v routeru mi tak sice přesměrovával správný port, ale špatný protokol. Takže upraveno, nastaveno, už to frčí. Ten Lobby jako takový nejspíš ještě nemají vůbec vychytaný, jak je vidět z hlášení betatesterů na fóru, proto se mu pro jistotu tento čtvrtek i dále už raději vyhneme a pojedeme napřímo.