Alnag píše:
Detailní znalost autorova životopisu nemusí být nutná, abys na sebe nechal dílo působit, ale pokud něco usiluješ pochopit cele je obvykle nutné znát i nějakou omáčku okolo.
Abych pochopil Lišku bystroušku musím znát osud Rudolfa Těsnohlídka, popřípadě, dkyž už jsme u té hudby, Leoše Janáčka... Dokonce bych řekl, že mi tyto znalosti mohou zabránit "pochopit" ono dílo, tak jak to autor zamýšlel. Pořád platí bod, že pokud autor nepřilepil na svoje určité dílo svoje paměni, není jeho životní osud součásní onoho díla.
Alnag píše:
Co definuje umění a proč ho tvoříme bylo pro změnu tématem mé diplomky a ujišťuji tě, že umění je vytvářeno s cílem vzbudit dojem (resp. emoční odezvu).
A jaký "emoční dojem" v tobě tedy ono dílo o kterém se bavíme vzbuzuje? myslím, že se na to ptám už potřetí... Mimochodem "dojem krásna" je IMO taky emoční odezva.
Alnag píše:
Zajímavé, že tys tvrdil, jak tomu obrazu rozumíš. A přitom jsou to pro tebe jen nějaké barevné fleky. Ve skutečnosti je to rezonující hudba.
Aha.
1.) Rezonující hudba a barevné fleky jsou tak nesrovnatelně odlišné věci :D, obzvláště z hlediska emocí, které mohou vzbuzovat :D
2.) To s tou rezonující hudbou asi nemáš z vlastní hlavy, že...
Alnag píše:
(Ostatně jmenuje se to Kompozice a ne náhodou... :D)
Kompozice je od slova komponovat, což znamená dávat dohromady. Nějaká zásadní spojitost s hudbou, kromě toho, že hudebnící komponují, tj. dávají věci dohromady, což dělá celá řada i jiných umělců, mi uniká.