Alnag píše:
produktem jeho "vnitřního nutkání" jak o tom mluvil.
ětšina umění je produktem nějakého vnitřního nutkání, ta tom bych neviděl u umělce nic zvláštního.
Alnag píše:
Je to snaha vytvořit čistou destilovanou malbu.
Však proto je to geometrická kompozice, tedy čistá destilovaná malba.
Alnag píše:
Že je dobré vědět, že černé moc nefandil a přesto si ji vybral jako dominantní barvu pro svůj poslední výrazný počin...
Jako umělec snažící se o čistou destilovanou malbu k tomu určitě měl dobrý důvod, s bílou by tam byl jiný kontrast a tudíž by to na člověka působilo jinak.
Alnag píše:
myslím, že jsou to víc než jen geometrické tvary. Je to příběh, jsou to emoce...
Pak to už ale není čistá destilovaná malba.
-----------------
Alnag píše:
Lecos. Ale konkrétně u toho obrazu, že jde o jeho vrcholné dílo, které je (podobně jako další) produktem jeho "vnitřního nutkání" jak o tom mluvil. Je to snaha vytvořit čistou destilovanou malbu. Že je dobré vědět, že černé moc nefandil a přesto si ji vybral jako dominantní barvu pro svůj poslední výrazný počin... myslím, že jsou to víc než jen geometrické tvary. Je to příběh, jsou to emoce...
Osobně mám pocit, že si to onoho díla promítáš osobní příběh toho umělce, koneckonců tvoje poznámka o černé a o tom, že je to jeho poslední velké (aspoň z tvého postu jsem pochopil, že je to jeho poseldní velké dílo) a zároveň vrcholné dílo je toho důkazem. Pokud by tam příběh a emoce opravdu viděl kdokoliv, tak se mu nepodařilo vytvořit čistou malbu, nicméně pro mě jsou to opravdu ony geometrické útvary, takže bych řekl, že byl v tomto svém záměru úspěšný. Tím neříkám, že tvorba tohoto dílá pro něj neměla emocionální náboj, dokonce je rpavděpodobné, že onen emocionální náboj měla, a že byl velmi silný.