OK RoVane,
Sirien už leccos zmínil, teď přišla řada na to, co trklo do hlavy mě. Je to schválně pitvané do detailů (možná až Jersonovských), ale to jen proto, že sis o to řekl. Spousta hráčů by nad mnohými jistě mávla rukou... ;-)
Přistupuju k tomu jako k polotovaru, tudíž neřeším finální pravopis, překlepy a chybějící písmena a automaticky počítám, že to proběhne ještě finální korekcí.
- Krom překlepů si dej pozor ale i na chybějící celá slova, jako třeba hned na stránce 2: “V prvním aktu se na hradu Vlčí kámen postavy účastní závěrečné hostiny týdne oslav narozenin jeho dcery.“ Ale dcery koho tam třeba není vůbec uvedeno, baron tam napsaný vůbec není... prostě tyhle detaily.
- Máš taky rozhozený stránkování vůči obsahu. Stránka 5 Ti v obsahu úplně chybí a tudíž ty další následující jsou o jedna posunuté. Pak je část stránek zase v pořádku, jako třeba Akt III na stránce 15, ale potom zase z nějakého důvodu třeba Dodatek A není na straně 19 ale 18… prostě v rámci finální kontroly ten obsah nezapomeň zkontrolovat znovu taky.
- v rámci plánků s mapami mi občas skřípou zuby, když vidím, že místnosti nevyplňují celé sáhy, ale třeba jen půlky, nebo dokonce jen části dalšího čtverce. Už jen pro jednoduchost orientace a usnadnění bojů bych se snažil kreslit pouze celé sáhy a čtverce, ačkoliv rozumím, že v tom izometrickém pohledu to není úplně jednoduché. Mapy celkově jsou ale skutečně docela matoucí a není lehké se v nich rychle orientovat, jak Sirien sám píše.
Akt I
- Str. 4 – Kraj – chátrající hrad. V popisech hradu nijak moc nejde cítit, že hrad chátrá. Možná by bylo vhodné sem tam nějakou takovouhle informaci přihodit pro lepší atmosféru.
Baronce řekli, že se dítě narodilo mrtvé. Pokud baronka neupadla v rámci porodu do kómatu, tak tohle by byla zrovna divná lež, vzhledem k tomu, že dítě po narození brzy zapláče…
- Str 4 – Ježibaba - pokud Ježibaba miluje lidské neštěstí, proč uvrhne do kletby vlastní dceru? Tomuhle nijak nerozumím.
- Str. 5 – čas běží. Zaznamenávej děj na pozadí, vyhodnocuj průběh magické bouře … jak?
Co znamená + 1x krátký odpočinek? Co mám kam posunout a zaznamenat? Pokud jsem nečetl Noc goblinů (a já to ještě fakt nečetl) nebo nevím, že se jedná o nějaké pomyslné tikající hodiny, naprosto netuším, co s tím běžícím časem dělat.
- Nějak netuším, kdy má bouře skončit. Ačkoliv je to detail, prostě si nedokážu představit kdy. Až vlci obsadí druhé patro paláce... ale to je kdy? Jak si to představuješ ideálně Ty sám?
- Na začátku píšeš, jak je rod chudej a hrad zchátralej. Později mají najednou týden trvající opulentní hostiny a zábavu pro desítky hostů jen kvůli narozeninám… to mi s tou chudobou trochu kontrastuje.
- Zdroje: nejen chybějící zdroje můžou postavám komplikovat život. Klidně bych uvedl jako poznámku, že někerá postava může být více opilá či hrozně přejezená a mít třeba postih k útoku nebo záchranným hodům, nebo může být podobně jako šlechtic Jeroným neúplnou výdrž po turnaji apod…
- já nevim jak Ty, ale pokud bych byl já jako baron čerstvě zaskočený věštbou, podle které mám zahynout pod vlčími drápy, tak budu bránit rodinu a hosty v případě napadení podobně jako Sebastian a snažil bych se uvažovat co nejvíce takticky a utéct, než abych hned přeskakoval stůl a šel do první linie.
- Sirien dobře uvedl poznámku, že důvod k oslavám se většinou říká před oslavou, nikoliv na závěr. Pokud se zásnubami nikdo dopředu nepočítal a zbývá už jen minimum lidí, tak by mě zajímalo, jaké to dary přijímají Janos a Scarlet v průběhu poslední hostiny. Počítám totiž, že dary v rámci Scarletiných narozenin si předali asi už dříve. Nebo? Dary většinou vezeš předem připravené a víš, do čeho jdeš. Připojuji se tedy s námitkou zásnuby, oslavu a hostinu v úvodu trochu více logicky upravit.
- scénu Vpád si nějak nedokážu pořádně představit. Pokud je v místnosti 35 hostů, postavy a pět lovců, tak na postavy budou útočit čtyři vlci? Rozhodně ne hned od začátku. Lovci žádného vlka třeba nezabijou? Co když HP obestoupí barona a budou ho bránit? Co když se klerik bude snažit barona zachraňovat magicky? Co když družina zaútočí plnou silou rovnou na krále Vlků, hodí několik kritičáků a zabije ho hned při Vpádu? Anebo co když družina zareaguje hloupě a TPK bude již v úvodní scéně nevyhnutelné? Co když družina zkusí s králem vlků narovinu vyjednávat? Ať už třeba proto, že vytuší jeho inteligenci, nebo proto, aby získali čas pro ostatní…? Jak potom utečou do 1F? A proč není nějaký ozbrojený strážný přímo i v té místnosti s hostinou? Alespoň dva by byli zcela v rámci logiky.
Prostě Co kdyby… představil sis jak tyhle situace vyřešit? Nahodit svůj úhel pohledu by jistě neuškodilo.
- souhlasím, že tip v podobě tabulky na sledování počtu vlků při vpádu je fakt zmatečný. Rozhodně bych jí takhle nepoužil, protože jí také vůbec nerozumím.
Akt II
- hodit hladomornu pB hned vedle sklepa pA s potravinami pro okamžitou spotřebu… to by Ti hygiena dneska dala mastnou pokutu… ;-)
- pD psinec – pokud venku zuří magická bouřka a přes hrad se přelévají smečky vlků, tak mi vůbec nesedí popis “na zemi se válí kupa psů, pár z nich zvedne hlavu směrem ke dvěřím...“
Je to vlastně detail, ale víc než to, že jsou psi v suterénu (jak poznamenal sirien), mi vadí, že se uprostřed toho všeho líně válí na zemi… myslím, že psi s jejich smysly by byli pěkně naježení a jejich štěkot by šel slyšet už z dálky…
- 0E Kaple + Dodatek B – zapojení postav. Dáváš sem možnost u jedné z HP už od začátku znát překvapivou informaci, že bude svatba. Pokud chce baron oznámit až na konci oslav, že bude svatba, je bez větších informací divné, aby to některá z HP věděla už dlouho dopředu. Doplnil bych tam tedy nějakou informaci, že to měla třeba tajit, aby to nevyžvanila už v průběhu týdenních oslav během narozenin apod.
Navíc (a to je důležitější) - je nějaký dobrý důvod, aby kalich, který mám bránit vlastním tělem, jen tak zůstal úplně bez dozoru v kapli? A je nějaký důvod, abych bránil svým životem kalich, který má hodnotu pouze 100 zl? Vždyť průměrné vybavení dobrodruhů na čtvrté či páté úrovni je většinou mnohem cennější… určitě bych tady uvítal nějakou doplňkovou informaci nebo korekci.
- pokud chci zachovat autenticitu obrázku hradu a pokud se správně domnívám, že hlavní palác na kresleném obrázku nám zobrazuje okna do místností 1E a 2F, které by měli být společně s 0E pod sebou, tak mi tam nesedí okna. Zdá se mi, že v sálu 1E je o jedno okno navíc oproti třeba 2F? Nebo? Obrázek hradu ukazuje, že jsou všechny hezky v řadě. Pokud se tedy domnívám správně, tak si tyhle stavební prvky více pohlídej...
- kuchyně 0G – stejně jako v 1G bych i do popisu této místnosti doplnil informaci, že do nákladního výtahu se vejde pouze jeden střední tvor. Ať to pak nikdo dlouho nehledá jinde.
- Knihovna 2F – jsi si jistý, že důležité listiny typu ďábelských smluv nebo adopce Scarlet budou uloženy v relativně veřejné knihovně? Buď bych sem dal schválně nějakou past (aby se na případného slídila hned přišlo) nebo bych tyto listiny natvrdo přesunul do bezpečnějších částí hradu (třeba 2G?). Chápu, že v rámci příběhu takhle postavy snadněji odhalí nějaké zákulisní informace, ale takhle bez většího zabezpečení bych tyto listiny určitě neskladoval.
Akt III
- Procházíte hustým lesem a najednou... hladkými kameny lemovaná studna? Uprostřed lesa? Proč? Jen kvůli tomu novorozenci? A to tam nikdo jiný neskočil už před tím? Nebo se ten duch zjevil právě v tento čas? Nebo…?
- Sabat – pokud kultisté ukradli dítě kočímu přímo z hradu, tak se to teoreticky tříská s tím, co by mohly postavy zaregistrovat už během oslav narozenin. Počítám, že to nemluvně nebudou mít schované někde měsíc, takže se dá nahodit nějaký háček, že postavy se o ztrátě nemluvněte mohli dozvědět už dřív a teď si to spojit. Plus bych v případě střetu s fanatiky doplnil informaci, jaké mají fanatici číselné údaje (odkaz na bestiář apod.)
- nějak jsem plně nepochopil smysl proměny Scarlet. Ačkoliv se to nemusí nijak promítnout, tak tu zápletku v pozadí s ježibabou a Vlčím králem prostě úplně nechápu. Ale počkám si na finální verzi, třeba to pochopím později…
Celkově:
ačkoliv těch připomínek není na první pohled málo, tak se mi to dobrodružství vlastně docela líbí a v rámci fanouškovské amatérské tvorby to může být ve finále jedno z těch povedených a dokážu si představit, že bych to sám odehrál.
Takže si odpočiň a až načerpáš další inspiraci, dokonči to. Práce na tom už jsi odvedl dost, byla by škoda to nechat takhle nedodělané...