Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

15.02.2023

Ω design 2: Proč se každý test počítá

Už dlouho mi na různých RPG systémech vadilo, když si hráči házeli na provedení nějaké akce nebo činnosti, ale výsledek byl omezený pouze na tuto činnost a nijak se nepřenášel do dalšího vývoje hry. Tedy, Vypravěč ho mohl přenést, ale neměl žádnou oporu v mechanikách. Těchto testů mohlo být mnoho v řadě, a jakkoliv jednotlivě dopadly, na vývoj příběhu a jeho konec nemusely mít žádný vliv. Vypra...

Napsal Jerson
Klíčová slova: Jiné RPG

12.12.2022

Ω design 3: Proč karty, a ne kostky

Cesta od kostek ke kartám byla dlouhá. Když jsem navrhoval svůj předchozí RPG systém, vyzkoušel jsem na něm mnoho různých kombinací hodů - d20, 2d10, 3d6, 2d6, 1d6 - 1d6, k tomu přehazování, podhazování - pořád jsem nebyl spokojen. První verze Omegy pracovala také s kostkami, kdy jsem různě laboroval s poměrem úspěchů a komplikací, ale pořád jsem nemohl trefit správné nastavení, při kterém by b...

Napsal todor
Klíčová slova: Jiné RPG

29.02.2024

Affordable Forces - dostupné miniatury pro DM/PJ

UPDATE: Kampaň na GAMEFOUND zahájena! promo video Ahoj všem, už nějaký pátek se ve volnu kromě railroadováni mé skupiny (haha) věnuju rozvoji a ladění doplňku - miniatur, které jsem nazval Affordable Forces (Dostupné síly). Jsou navrženy pro PH/PJe, kteří nechtějí investovat majlant, nemají místa nazbyt či na hry cestují, ale přesto chtějí mít po ruce dostatek nepřátel na velké bitvy a rů...

Napsal spejcharovci
29.04.2023

Zápisky začínajícího vypravěče

Zajímáte se o deskové hry, TTRPG, vyprávění příběhů a nebo literaturu? Pak je náš podcast právě pro vás. Probíráme v něm zajímavá témata, s hosty-odborníky v těchto oblastech. V našich rozhovorech se bavíme o zážitcích, příbězích a postupech ve výše zmíněných koníčcích. Ať už jste případný zájemce o ony kratochvíle nebo zkušenější, věříme že náš podcast vám může zpříjemnit den. Vydejte se...

01.09.2023

Český svět DnD + JaD

Ahoj, před nějakým časem jsem dostal nápad k vytvoření kompletně českého světa pro DnD 5e a JaD. Nicméně vytváření světa je velmi časově nákladná záležitost pouze pro jednoho člověka. Chtěl bych se tedy podělit o svou myšlenku "komunitní tvorby světa". Jak jsem si ji pracovně nazval. Zajímalo by mě zda by o takovou myšlenku byl vůbec zájem. Zároveň je možné, že již něco takového vzniká a jen o ...

Napsal Elundel
09.05.2023

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 3 - tvoř

První dva blogy mojí možná-série mluvily o tom, co a jak si nastudovat - ať už čtením, nebo, především, hraním a hraním si s hraním. Nicméně nepropadni dojmu, že musíš nejdřív hrozně studovat, než začneš něco tvořit nebo zveřejňovat! Pocit, že "ještě nemáš nastudováno dost", je smrtící past začínajícího designera. Pokud budeš čekat, než pasivně nasaješ tolik vědomostí, aby tvoje tvorba byla urč...

Napsal sirien
Klíčová slova: Dotazy, Inspirace, pro začátečníky, Univerzální

04.05.2023

Sirienův blogček: bonusová slepota

(Pokud tu jen neprokrastinujete, přečtěte si poslední odstavec jako první - možná tu pro vás nic zajímavého není.) Tenhle blog nebude (jen) o DnD. Ale bude hodně o DnD, protože DnD je to RPG, ke kterému neustále něco vychází. V posledních pár měsících jsem párkrát navštívil DnD Shorts videa. Pokud nevíte, o co jde - hipster vypadající týpek dělá cca desetiminutovky o AWESOME věcech v DnD....

Napsal sirien
Klíčová slova: D&D 5e, Polemika, Univerzální

21.06.2023

Příšera týdne podle Jersona [recenze]

Příšera týdne by se dala nejlépe popsat jako setkání Buffy s Apokalyptickým světem. Tedy vezmete seriál o boji několika výjimečných jedinců s monstry, napasujete na něj mechaniky Apocalypse World, uhladíte, a máte výsledek. Koncept hry je postaven na tom, že každé sezení by mělo být uzavřené jako jeden díl takového seriálu. Tedy záhada, její rozkrývání, odhalení příčiny v podobě monstra, zji...

Napsal Jerson
13.09.2023

Sirienův blogček: Weakened by the Apocalypse

Představ si svět, ve kterém jediná existující auta jsou osobáky. A používají se na všechno, co je potřeba. Potřebuješ převést hromadu lidí? Jedeš na víckrát - nebo nějaké narveš do kufru. Náklad? Otevřenej kufr a bagáž na střeše. Terén? Řetězy a projistotu lopata, pár prken a lano v kufru. Všichni s tím jsou v pohodě, protože tak to prostě funguje. Až na Vincenta. Vincentova baba chce totiž ...

Napsal Lethrendis
Klíčová slova: Jiné RPG, Polemika

Jít na začátek
Autorská citace #1
6.2.2012 18:32 - Sparkle
Super, každý zdroj konkrétních materiálů pro GMy se hodí.
Autorská citace #2
6.2.2012 18:39 - Alnag
Perfektní, jsem rád, že alespoň zprostředkovaně se české RPG blogy soustředí zase o trošku víc pod jednou střechou.
Autorská citace #3
6.2.2012 18:47 - Bajo
Hm ,taky jsem přemýšlel o přímější propagaci, chci říci vlastním vláknu pro metagame, ale zase jsem si říkal, jestli by to nebylo spamování :-)
Autorská citace #4
6.2.2012 20:15 - Alnag
Bajo: Naopak. Tahle varianta je víc než přijatelná. Vlastní jeden (nebo i víc blogů) ve zdejších blozích. A uveřejňování svých updatů.
Autorská citace #5
7.2.2012 23:53 - Quentin
Autorská citace #6
8.2.2012 19:29 - Quentin
V prachu imperiálních cest
Další várka random encounterů; tentokrát na cestách.

(Kdyby jste si všimli nějakých pravopisných chyb, tak hlašte. Začínaj mi ty čárky bejt nějaký podezřelí)
Autorská citace #7
8.2.2012 21:33 - Quentin
Nekdy me prekvapi, jak se da ke quentinovo dogooglit :)

"složité jídelní menu"
"hmat pri ktorom sa poserem"
Autorská citace #8
9.2.2012 10:38 - Quentin
Kolik z vás tady na d20.cz používá ve hře nějaké random tabulky?
Autorská citace #9
9.2.2012 10:50 - Vojtěch
Já momentálně jedu připravenou kampaň, takže je moc nepotřebuji, ale jinak je mám celkem rád.
Autorská citace #10
12.2.2012 23:23 - Quentin
Autorská citace #11
13.2.2012 00:19 - Gurney
Quentinovo píše:
Hromada dračákystů pořád žije v iluzi, že skutečná rolová hra je jen o dialozích, desetistránkových pozadí postav, posedávání v hospodách a mluvení s přízvukem. Ve chvíli, kdy se vydáte do jeskyně lovit skřety, nedejbože začnete házet kostkama, tak jste v jejich očích nebohý neandrtálec.

Velmi pravdivé, až na to že to nejsou jen dračákisti. Vyznavači Správné cesty a Pravého roleplayingu se najdou všude.
Autorská citace #12
13.2.2012 00:22 - alef0
Veď sedenie v krčmách, dialógy, desaťstránkové backgroundy a rozprávanie s prízvukom je skvelý námet na telenovelu!

Hospoda v Růžové zahradě!
Autorská citace #13
13.2.2012 10:20 - Quentin
Jsem rád, že se mnou soucítíte :)
Autorská citace #14
14.2.2012 13:53 - Quentin
Autorská citace #15
15.2.2012 01:33 - skew
Hej, to s tím postupným vybíháním z různejch míst je fajn. Možná by jich mohlo být víc - na to že je to 3. úroveň.
Autorská citace #16
15.2.2012 07:00 - Quentin
Taky mi to přijde jako málo, ale ve Swords&Wizardry je prvni summon spell taky na tretim a jedna z moznych vyvolanych potvor jsou prave krysy (1d6). A místo nevýhody v pomalém vybíhání se to musí vykouzlit směnu dopředu. Nechtěl jsem to svoje udělat o moc silnější.

Nejlíp se ta vyváženost pozná, až náš čaroděj získá fireball. Schválně co bude kouzlit časteji :)
Autorská citace #17
15.2.2012 14:22 - skew
Ah, ok, to dává smysl.

Huh, fireball je stejnej jako v 3.5e ale bez omezení max 10d6 ? Přišel mi vždycky děsně imba, ale na druhou stranu s poloměrem 6 metrů asi nebude tak užitečnej v dungeonu.
3rd level spell of choice všech zlých kouzelníků kteří se rozhodnou dobýt svět nad zemí.
Autorská citace #18
17.2.2012 11:24 - Quentin
Autorská citace #19
17.2.2012 11:58 - Vojtěch
Skew: Fireball u starších edic byl killer spíš kvůli tomu, že HP přestaly růst. Myslím, že pak taky nestoupal, ale postavy mu s HP neutekly z rozsahu vražednosti.

Kanibalové: Hodně silné IMO. Takhle jednou do roka sním nějakého žebráka a jsem nesmrtelný zloun. Co spíš aby to muselo být z lidí o tolika HD/lvlech kolik máš sám na omlazení. Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.
Autorská citace #21
17.2.2012 12:11 - Quentin
Upravil jsem to. Zastavení stárnutí bude jako jeden z efektů pokročilého kanibalismu.

vojtěch píše:
Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.

Měsíc už je docela dlouhá doba. Nechci aby pro udržení všech těch bonusů stačilo jednou do měsíce někomu okousat ruku. Chci aby vážně jedli převážně lidi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24428391456604 secREMOTE_IP: 18.218.84.153