Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.
Už dlouho mi na různých RPG systémech vadilo, když si hráči házeli na provedení nějaké akce nebo činnosti, ale výsledek byl omezený pouze na tuto činnost a nijak se nepřenášel do dalšího vývoje hry. Tedy, Vypravěč ho mohl přenést, ale neměl žádnou oporu v mechanikách. Těchto testů mohlo být mnoho v řadě, a jakkoliv jednotlivě dopadly, na vývoj příběhu a jeho konec nemusely mít žádný vliv. Vypra...
Cesta od kostek ke kartám byla dlouhá. Když jsem navrhoval svůj předchozí RPG systém, vyzkoušel jsem na něm mnoho různých kombinací hodů - d20, 2d10, 3d6, 2d6, 1d6 - 1d6, k tomu přehazování, podhazování - pořád jsem nebyl spokojen. První verze Omegy pracovala také s kostkami, kdy jsem různě laboroval s poměrem úspěchů a komplikací, ale pořád jsem nemohl trefit správné nastavení, při kterém by b...
UPDATE: Kampaň na GAMEFOUND zahájena! promo video Ahoj všem, už nějaký pátek se ve volnu kromě railroadováni mé skupiny (haha) věnuju rozvoji a ladění doplňku - miniatur, které jsem nazval Affordable Forces (Dostupné síly). Jsou navrženy pro PH/PJe, kteří nechtějí investovat majlant, nemají místa nazbyt či na hry cestují, ale přesto chtějí mít po ruce dostatek nepřátel na velké bitvy a rů...
Zajímáte se o deskové hry, TTRPG, vyprávění příběhů a nebo literaturu? Pak je náš podcast právě pro vás. Probíráme v něm zajímavá témata, s hosty-odborníky v těchto oblastech. V našich rozhovorech se bavíme o zážitcích, příbězích a postupech ve výše zmíněných koníčcích. Ať už jste případný zájemce o ony kratochvíle nebo zkušenější, věříme že náš podcast vám může zpříjemnit den. Vydejte se...
Ahoj, před nějakým časem jsem dostal nápad k vytvoření kompletně českého světa pro DnD 5e a JaD. Nicméně vytváření světa je velmi časově nákladná záležitost pouze pro jednoho člověka. Chtěl bych se tedy podělit o svou myšlenku "komunitní tvorby světa". Jak jsem si ji pracovně nazval. Zajímalo by mě zda by o takovou myšlenku byl vůbec zájem. Zároveň je možné, že již něco takového vzniká a jen o ...
První dva blogy mojí možná-série mluvily o tom, co a jak si nastudovat - ať už čtením, nebo, především, hraním a hraním si s hraním. Nicméně nepropadni dojmu, že musíš nejdřív hrozně studovat, než začneš něco tvořit nebo zveřejňovat! Pocit, že "ještě nemáš nastudováno dost", je smrtící past začínajícího designera. Pokud budeš čekat, než pasivně nasaješ tolik vědomostí, aby tvoje tvorba byla urč...
(Pokud tu jen neprokrastinujete, přečtěte si poslední odstavec jako první - možná tu pro vás nic zajímavého není.) Tenhle blog nebude (jen) o DnD. Ale bude hodně o DnD, protože DnD je to RPG, ke kterému neustále něco vychází. V posledních pár měsících jsem párkrát navštívil DnD Shorts videa. Pokud nevíte, o co jde - hipster vypadající týpek dělá cca desetiminutovky o AWESOME věcech v DnD....
Příšera týdne by se dala nejlépe popsat jako setkání Buffy s Apokalyptickým světem. Tedy vezmete seriál o boji několika výjimečných jedinců s monstry, napasujete na něj mechaniky Apocalypse World, uhladíte, a máte výsledek. Koncept hry je postaven na tom, že každé sezení by mělo být uzavřené jako jeden díl takového seriálu. Tedy záhada, její rozkrývání, odhalení příčiny v podobě monstra, zji...
Představ si svět, ve kterém jediná existující auta jsou osobáky. A používají se na všechno, co je potřeba. Potřebuješ převést hromadu lidí? Jedeš na víckrát - nebo nějaké narveš do kufru. Náklad? Otevřenej kufr a bagáž na střeše. Terén? Řetězy a projistotu lopata, pár prken a lano v kufru. Všichni s tím jsou v pohodě, protože tak to prostě funguje. Až na Vincenta. Vincentova baba chce totiž ...
Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.