Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

02.07.2023

Sirienův blogček: Game designové úvahy

Podobně, jako filmové analýzy, tohle bude prostor, kam si budu odkládat nějaké talky, popř. články, které mi přijdou zajímavé a chci si k nim nechat nějakou poznámku na později, nebo mít snadný způsob jak se k nim v budoucnu vrátit. Rovnou varuju, že tu nebudu dávat moc beginners věci - většina věcí tady bude hardcore teorie popř. advanced věci a zajímavost na poslech/čtení tu není kritérium...

Napsal ShadoWWW
03.02.2022

Sdílený zdroj historických informací

Už nějaký čas si pohrávám s myšlenkou, že bych své zdroje o historii reálného světa nahrál do složek na netu a zpřístupnil je veřejnosti, aby (zejména, ale nikoliv výhradně) hráči a hlavně Vypravěči RPG měli v případě potřeby po ruce zdroj srozumitelných a "předžvýkaných" historických informací, které můžou použít pro své herní světy. Jasně, je tu wikipedie a potažmo plný internet, ale to vyžad...

Napsal Jerson
12.12.2021

Projekt DNGN

Skúsim tento príspevok napísať čo najstručnejšie. DNGN je mikrosystém pre hranie RPGčiek, zameraný na one-shoty alebo mikrokampane do 10 sedení. Jeho cieľom je predstaviť svet hier na hrdinov hráčom-začiatočníkom, s dôrazom na odlišnosti medzi stolovými hrami a RPGčkami. Zameraný je na putovanie krajinou a preliezanie prostredí prostredníctvom postáv, ktoré nie sú hrdinovia, ale obyčajní smr...

Napsal Jocho
Klíčová slova: Fantasy, Jiné RPG, Materiály ke stažení, pro začátečníky

16.06.2021

Lovecraftova země

Po řadě komentářů různým herním modulům jsem se rozhodl napsat vlastní modul. Plánuju ho hrát v Omeze, ale chci ho vytvořit bez pravidlových aplikací, aby byl použitelný v jiných systémech. A aby byl zajímavý i pro jiné skupiny, půjde o lovecraftovské téma zasazené do skutečného světa. Základní myšlenka USA v roce 1939, Lovecraft je už dva roky mrtvý, nicméně jeho přítel a spisovatel August...

Napsal exi
03.08.2022

Série článků o historii RPG

Zdravím Dvacku. Sepisuju občasnou sérii článků o historii RPG. Vyprávěná článek po článku, nakladatelství po nakladatelství, hru po hře, příručku po příručce. Ano, nejsem troškař. Tímhle vás zvu na svůj blog. Odkazy na první dva články. Ten první už jsem linkoval někam do diskuze o historii D&D, ale pro přehlednost posílám znovu. Ten druhý je dnešní, nový. Historie RPG 001: TSR a D...

Napsal Lomax
Klíčová slova: AD&D, D&D 3.Xe, D&D 4e, D&D 5e, Fakta/Teorie/Realita, Historický

03.09.2022

Pojednání mozkožroutského alhúna Zelixe o stravování jiných ras

Krátká a lehce vtipná povídka o večeři s mozkožroutem. Vznikla po dlouhém dumání nad tím jak asi mozkožrouti vnímají příjmání potravy jiných humanoidních ras. Pro tuto potřebu vznikl (tedy spíše byl vymyšlen) alhún Zelix jež v odstavcích níže můžeme vyčíst jeho zážitky u večeři s kouzelníkem Mordekainenem. Pro hráče by podobná zkušenost mohla být zajímavá na roleplay. Po mnoha letech svého...

Napsal Kasai Hendie
23.04.2022

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 1 - Hraj a čti

Nedávno jsem dostal otázku, jak se naučit (RPG) game design. Dal jsem nějakou okamžitou odpověď o tom, že je potřeba si nastudovat a vyzkoušet nějaké množství od sebe rozdílných her a načíst si i teorii a přemýšlet o věcech určitými způsoby a že je potřeba design reálně zkoušet a publikovat na netu (namísto pouhého teoretizování a psaní do šuplíku) a vystavovat se tak feedbacku atp... ale zů...

Napsal sirien
Klíčová slova: Dotazy, Inspirace, pro začátečníky, Univerzální

24.04.2022

Sirienův blogček: Jak se stát game designerem, část 2 - studuj

V minulém díle této mé možná-série jsem psal o potřebě hrát a číst co možná nejvíc her co možná nejvíce způsoby a trošku i o tom, jak hry reflektovat. Game design ale není jen o znalosti samotných her a o herní zkušenosti, ale i o znalosti game designu samotného - aneb znalost výstupu není to samé, jako znalost tvůrčího procesu, která k němu vedla. Ať už chceš designovat pravidla nebo moduly do...

Napsal sirien
Klíčová slova: Dotazy, Inspirace, pro začátečníky, Univerzální

13.01.2024

RPG kroužek Dračí Sluj

V Ústí nad Labem už 3 roky vedu volnočasový rpg kroužek Dračí sluj. Hrajeme zde různé systémy i žánry. Někdy se hraje série oneshotů, jindy krátká kampaň a semtam hrají obě skupiny ve stejném místě a jejich akce mohou ovlivnit druhou skupinu. Vstup ZDARMA ale je nutná rezervace zde https://rpg-draci-sluj.reenio.cz/cs/ nebo zaplatíte příspěvek 150 kč a máte rezervované místo na celý škol...

Napsal Kasai Hendie
Klíčová slova: D&D 5e, Dark Sun, Fate, Forgotten Realms, Inspirace, Jiné RPG, pro DMy, pro hráče, pro začátečníky, Příběhy/Zápisy ze hry, Univerzální, Univerzální/generický

15.02.2023

Ω design 1: Proč další RPG systém?

Protože jsou lidé, které zajímá náhled do vývoje Omegy, zakládám tento blog, ve kterém vysvětlím některé myšlenkové postupy, kterých jsem se při tvorbě pravidel držel. Začnu tím úplně základním, totiž proč jsem se do tvorby Omegy vůbec pustil. Je to celkem jednoduché. Ve skutečnosti nesnáším tvorbu nových věcí, když můžu vyjít z nějaké existující a vylepšit ji. Bohužel v roce 2007 jsem neměl...

Napsal Jerson
Klíčová slova: Jiné RPG

Zobrazit starší blogy
Autorská citace #1
6.2.2012 18:32 - Sparkle
Super, každý zdroj konkrétních materiálů pro GMy se hodí.
Autorská citace #2
6.2.2012 18:39 - Alnag
Perfektní, jsem rád, že alespoň zprostředkovaně se české RPG blogy soustředí zase o trošku víc pod jednou střechou.
Autorská citace #3
6.2.2012 18:47 - Bajo
Hm ,taky jsem přemýšlel o přímější propagaci, chci říci vlastním vláknu pro metagame, ale zase jsem si říkal, jestli by to nebylo spamování :-)
Autorská citace #4
6.2.2012 20:15 - Alnag
Bajo: Naopak. Tahle varianta je víc než přijatelná. Vlastní jeden (nebo i víc blogů) ve zdejších blozích. A uveřejňování svých updatů.
Autorská citace #5
7.2.2012 23:53 - Quentin
Autorská citace #6
8.2.2012 19:29 - Quentin
V prachu imperiálních cest
Další várka random encounterů; tentokrát na cestách.

(Kdyby jste si všimli nějakých pravopisných chyb, tak hlašte. Začínaj mi ty čárky bejt nějaký podezřelí)
Autorská citace #7
8.2.2012 21:33 - Quentin
Nekdy me prekvapi, jak se da ke quentinovo dogooglit :)

"složité jídelní menu"
"hmat pri ktorom sa poserem"
Autorská citace #8
9.2.2012 10:38 - Quentin
Kolik z vás tady na d20.cz používá ve hře nějaké random tabulky?
Autorská citace #9
9.2.2012 10:50 - Vojtěch
Já momentálně jedu připravenou kampaň, takže je moc nepotřebuji, ale jinak je mám celkem rád.
Autorská citace #10
12.2.2012 23:23 - Quentin
Autorská citace #11
13.2.2012 00:19 - Gurney
Quentinovo píše:
Hromada dračákystů pořád žije v iluzi, že skutečná rolová hra je jen o dialozích, desetistránkových pozadí postav, posedávání v hospodách a mluvení s přízvukem. Ve chvíli, kdy se vydáte do jeskyně lovit skřety, nedejbože začnete házet kostkama, tak jste v jejich očích nebohý neandrtálec.

Velmi pravdivé, až na to že to nejsou jen dračákisti. Vyznavači Správné cesty a Pravého roleplayingu se najdou všude.
Autorská citace #12
13.2.2012 00:22 - alef0
Veď sedenie v krčmách, dialógy, desaťstránkové backgroundy a rozprávanie s prízvukom je skvelý námet na telenovelu!

Hospoda v Růžové zahradě!
Autorská citace #13
13.2.2012 10:20 - Quentin
Jsem rád, že se mnou soucítíte :)
Autorská citace #14
14.2.2012 13:53 - Quentin
Autorská citace #15
15.2.2012 01:33 - skew
Hej, to s tím postupným vybíháním z různejch míst je fajn. Možná by jich mohlo být víc - na to že je to 3. úroveň.
Autorská citace #16
15.2.2012 07:00 - Quentin
Taky mi to přijde jako málo, ale ve Swords&Wizardry je prvni summon spell taky na tretim a jedna z moznych vyvolanych potvor jsou prave krysy (1d6). A místo nevýhody v pomalém vybíhání se to musí vykouzlit směnu dopředu. Nechtěl jsem to svoje udělat o moc silnější.

Nejlíp se ta vyváženost pozná, až náš čaroděj získá fireball. Schválně co bude kouzlit časteji :)
Autorská citace #17
15.2.2012 14:22 - skew
Ah, ok, to dává smysl.

Huh, fireball je stejnej jako v 3.5e ale bez omezení max 10d6 ? Přišel mi vždycky děsně imba, ale na druhou stranu s poloměrem 6 metrů asi nebude tak užitečnej v dungeonu.
3rd level spell of choice všech zlých kouzelníků kteří se rozhodnou dobýt svět nad zemí.
Autorská citace #18
17.2.2012 11:24 - Quentin
Autorská citace #19
17.2.2012 11:58 - Vojtěch
Skew: Fireball u starších edic byl killer spíš kvůli tomu, že HP přestaly růst. Myslím, že pak taky nestoupal, ale postavy mu s HP neutekly z rozsahu vražednosti.

Kanibalové: Hodně silné IMO. Takhle jednou do roka sním nějakého žebráka a jsem nesmrtelný zloun. Co spíš aby to muselo být z lidí o tolika HD/lvlech kolik máš sám na omlazení. Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.
Autorská citace #21
17.2.2012 12:11 - Quentin
Upravil jsem to. Zastavení stárnutí bude jako jeden z efektů pokročilého kanibalismu.

vojtěch píše:
Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.

Měsíc už je docela dlouhá doba. Nechci aby pro udržení všech těch bonusů stačilo jednou do měsíce někomu okousat ruku. Chci aby vážně jedli převážně lidi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.31396102905273 secREMOTE_IP: 18.118.164.187