Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.
Podobně, jako filmové analýzy, tohle bude prostor, kam si budu odkládat nějaké talky, popř. články, které mi přijdou zajímavé a chci si k nim nechat nějakou poznámku na později, nebo mít snadný způsob jak se k nim v budoucnu vrátit. Rovnou varuju, že tu nebudu dávat moc beginners věci - většina věcí tady bude hardcore teorie popř. advanced věci a zajímavost na poslech/čtení tu není kritérium...
Už nějaký čas si pohrávám s myšlenkou, že bych své zdroje o historii reálného světa nahrál do složek na netu a zpřístupnil je veřejnosti, aby (zejména, ale nikoliv výhradně) hráči a hlavně Vypravěči RPG měli v případě potřeby po ruce zdroj srozumitelných a "předžvýkaných" historických informací, které můžou použít pro své herní světy. Jasně, je tu wikipedie a potažmo plný internet, ale to vyžad...
Skúsim tento príspevok napísať čo najstručnejšie. DNGN je mikrosystém pre hranie RPGčiek, zameraný na one-shoty alebo mikrokampane do 10 sedení. Jeho cieľom je predstaviť svet hier na hrdinov hráčom-začiatočníkom, s dôrazom na odlišnosti medzi stolovými hrami a RPGčkami. Zameraný je na putovanie krajinou a preliezanie prostredí prostredníctvom postáv, ktoré nie sú hrdinovia, ale obyčajní smr...
Po řadě komentářů různým herním modulům jsem se rozhodl napsat vlastní modul. Plánuju ho hrát v Omeze, ale chci ho vytvořit bez pravidlových aplikací, aby byl použitelný v jiných systémech. A aby byl zajímavý i pro jiné skupiny, půjde o lovecraftovské téma zasazené do skutečného světa. Základní myšlenka USA v roce 1939, Lovecraft je už dva roky mrtvý, nicméně jeho přítel a spisovatel August...
Zdravím Dvacku. Sepisuju občasnou sérii článků o historii RPG. Vyprávěná článek po článku, nakladatelství po nakladatelství, hru po hře, příručku po příručce. Ano, nejsem troškař. Tímhle vás zvu na svůj blog. Odkazy na první dva články. Ten první už jsem linkoval někam do diskuze o historii D&D, ale pro přehlednost posílám znovu. Ten druhý je dnešní, nový. Historie RPG 001: TSR a D...
Krátká a lehce vtipná povídka o večeři s mozkožroutem. Vznikla po dlouhém dumání nad tím jak asi mozkožrouti vnímají příjmání potravy jiných humanoidních ras. Pro tuto potřebu vznikl (tedy spíše byl vymyšlen) alhún Zelix jež v odstavcích níže můžeme vyčíst jeho zážitky u večeři s kouzelníkem Mordekainenem. Pro hráče by podobná zkušenost mohla být zajímavá na roleplay. Po mnoha letech svého...
Nedávno jsem dostal otázku, jak se naučit (RPG) game design. Dal jsem nějakou okamžitou odpověď o tom, že je potřeba si nastudovat a vyzkoušet nějaké množství od sebe rozdílných her a načíst si i teorii a přemýšlet o věcech určitými způsoby a že je potřeba design reálně zkoušet a publikovat na netu (namísto pouhého teoretizování a psaní do šuplíku) a vystavovat se tak feedbacku atp... ale zů...
V minulém díle této mé možná-série jsem psal o potřebě hrát a číst co možná nejvíc her co možná nejvíce způsoby a trošku i o tom, jak hry reflektovat. Game design ale není jen o znalosti samotných her a o herní zkušenosti, ale i o znalosti game designu samotného - aneb znalost výstupu není to samé, jako znalost tvůrčího procesu, která k němu vedla. Ať už chceš designovat pravidla nebo moduly do...
V Ústí nad Labem už 3 roky vedu volnočasový rpg kroužek Dračí sluj. Hrajeme zde různé systémy i žánry. Někdy se hraje série oneshotů, jindy krátká kampaň a semtam hrají obě skupiny ve stejném místě a jejich akce mohou ovlivnit druhou skupinu. Vstup ZDARMA ale je nutná rezervace zde https://rpg-draci-sluj.reenio.cz/cs/ nebo zaplatíte příspěvek 150 kč a máte rezervované místo na celý škol...
Protože jsou lidé, které zajímá náhled do vývoje Omegy, zakládám tento blog, ve kterém vysvětlím některé myšlenkové postupy, kterých jsem se při tvorbě pravidel držel. Začnu tím úplně základním, totiž proč jsem se do tvorby Omegy vůbec pustil. Je to celkem jednoduché. Ve skutečnosti nesnáším tvorbu nových věcí, když můžu vyjít z nějaké existující a vylepšit ji. Bohužel v roce 2007 jsem neměl...
Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.