Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

11.04.2015

DnD iOS & Android Apps

Fyzické knihy sa pomaly premieňajú na elektronickú formu. Povedzme si úprimne, že kúpiť knihu za 10-20 € je pre študenta, prípadne človeka bez zamestnania, dosť ťažké (teda v prípade, že chce držať s novinkami) nehovoriac o updateoch, ktoré znehodnocujú celý obsah knihy a menia ho. Rozhodol som sa vytvoriť pre smartphony a tablety applikáciu, ktorá by obsahovala pravidlá (hovorím samozrejme ...

Napsal wlkeR
27.05.2014

Jsou fantasy hry na hrdiny i pro dospělé?

D&D bylo první hrou na hrdiny (RPG). A definovalo jednoduchý koncept: Hrdinové z fantasy ság a pověstí bojují „v podzemí“ proti nestvůrám, sbírají poklady (loot), řeší hlavolamy a vyhýbají se pastem. Nakonec porazí hlavního zloducha a vrací se domů se zaslouženou odměnou (obrovským pokladem), kde je všichni oslavují jako zachránce. Dnes se to zdá jako největší klišé, které by přece nik...

Napsal Wild West
Klíčová slova: Fakta/Teorie/Realita, Kontroverze

10.12.2011

O Dungeonech

Jak píše ShadoWWW, koncept objevování podzemí, překonávání překážek a pastí, boje s nestvůrami a získávání odměn v podobě lootu a pokladů je v podstatě geniální. Uběhlo víc než čtyřicet let od doby, kdy poprvé vyšlo Dungeons&Dragons a dvakrát tolik od doby, kdy v nejrůznějších dungeonech zachraňoval poklady i sličné děvy Howardův Conan a přesto, otevřu-li čtvrtou edici DnD, pravděpodobně uv...

Napsal Vojtěch
Klíčová slova: Fakta/Teorie/Realita, Kontroverze

01.01.2012

Střípky RPG novinek - leden 2012

Časopis věnovaný primárně videohrám - The Escapist publikoval na konci právě uzavřeného roku sérii článků o minulosti, současnosti a budoucnosti D&D. Ačkoliv v nich asi nenajdete žádná zásadní odhalení, nabízejí zajímavá interview se současnými i bývalými členy Wizard of the Coast (z nichž mnozí jsou nyní konkurenty této společnosti). Jako bonus si můžete přečíst i rozsáhlejší reakci res...

Napsal Alnag
22.09.2017

Malý epos o neslavném dobrodružství

Armon, Bagor, Citer a Dagun dobří braši byli, pro velký poklad zlatý jednou spolu vyrazili. Jeden byl znalec pastí, druhý mistr zbraní, třetí znal koula, čtvrtý se těšil boží přízni. Šli pevně a jistě ke svému vzdálenému cíli, když na gobliní hordu v tmavém lese narazili. Nelekli se dobrodruzi té divoké a dravé tlupy, bili je udatně, jak slušelo se na takové chlapy. Elfa Armona smršť ...

Napsal Log 1=0
01.06.2022

[2k6 goblinů] Útočné karty

Občas neco napisu na 2k6goblinu.blogspot.com. Pomalu vám začnu odkazy na články házet i sem na d20.cz, jestli to nebude moc lidem připadat jako spam :) edit 01.10.2018 Odkazy tady v prvním příspěvku vedou do zdejší diskuze. Odkazy v diskuzi vedou na blog. V hlubinách Pekelné volání, Životy aka Hit Points Soska o slotové magii Mim Boom! Trojice Krvavá vila Námluvy Blob Goblin...

Napsal Quentin
10.02.2012

První Kontakt

Tohle jsem našel v počítači. Byl to úvod, do hry co jsem hrál s bráchou. Nepřišlo mi to tak špatné, ikdyž bych takvové věci teď nepsal. Beru to jako vcelku dobrý úvod. Pískot v uších, bylo to jediné, co v tu chvíli slyšel. Přicházelo to jakoby z velké dálky, jinak bylo naprosté ticho. Což naprosto krutě kontrastovalo s tím, co se odehrávalo před jeho očima. Kusy těl, se válely kolem...

Napsal Magus
17.04.2013

Je vaše postava ikonický nebo dramatický hrdina?

Robin D. Laws popisuje na svém blogu rozdíl mezi dramatickým a ikonickým hrdinou takto: Robin D. Laws píše:Zatímco dramatický hrdina sleduje příběhový oblouk, v němž je proměněn svou zkušeností se světem (například: Orfeus, král Lear, Ben Braddock), ikonický hrdina podstupuje úkoly (často v sérii) a mění svět, obnovuje řád v něm, ale zůstává věrný svému esenciálnímu já. Převažující moudra...

Napsal Haplo
07.07.2012

Stíny nad Nerathem: Předehra

Je to už bezmála sto let od pádu Nearthu, říše lidí. Někteří říkají, že Nerath byl největší říší, která kdy ve Světě existovala. Táhla se od drobných pevnůstek na Konci země na severu po přístavy v Moři živlů na jihu. Říše vládla světu po víc jak čtyři staletí a jejím největším triumfem byla otevřenost a tolerance, která sjednotila elfy, eladriny, trpaslíky, půlčíky drakorozené ba i tieflingy v...

Napsal Alnag
Klíčová slova: D&D 4e, Fantasy

09.08.2012

Stíny nad Nerathem: Záměr

Zase nadešel ten čas. Čas sfouknout vrstvu prachu z Rukověti dějmistra, črtnout podzemní kobky na čtverečkovaný papír a zachřestit kostkami v ruce. Nadešel čas vyprávět příběhy. V tomhle bloku bych s Vámi chtěl sdílet své úvahy o připravované kampani a s trochou štěstí i o jejím průběhu. Pokusím se psát tak, aby potenciální hráči mohli číst též s tím, že možná načerpají trochu víc informací...

Napsal Max
Klíčová slova: D&D 4e, Fantasy

Zobrazit starší blogy
Autorská citace #1
6.2.2012 18:32 - Sparkle
Super, každý zdroj konkrétních materiálů pro GMy se hodí.
Autorská citace #2
6.2.2012 18:39 - Alnag
Perfektní, jsem rád, že alespoň zprostředkovaně se české RPG blogy soustředí zase o trošku víc pod jednou střechou.
Autorská citace #3
6.2.2012 18:47 - Bajo
Hm ,taky jsem přemýšlel o přímější propagaci, chci říci vlastním vláknu pro metagame, ale zase jsem si říkal, jestli by to nebylo spamování :-)
Autorská citace #4
6.2.2012 20:15 - Alnag
Bajo: Naopak. Tahle varianta je víc než přijatelná. Vlastní jeden (nebo i víc blogů) ve zdejších blozích. A uveřejňování svých updatů.
Autorská citace #5
7.2.2012 23:53 - Quentin
Autorská citace #6
8.2.2012 19:29 - Quentin
V prachu imperiálních cest
Další várka random encounterů; tentokrát na cestách.

(Kdyby jste si všimli nějakých pravopisných chyb, tak hlašte. Začínaj mi ty čárky bejt nějaký podezřelí)
Autorská citace #7
8.2.2012 21:33 - Quentin
Nekdy me prekvapi, jak se da ke quentinovo dogooglit :)

"složité jídelní menu"
"hmat pri ktorom sa poserem"
Autorská citace #8
9.2.2012 10:38 - Quentin
Kolik z vás tady na d20.cz používá ve hře nějaké random tabulky?
Autorská citace #9
9.2.2012 10:50 - Vojtěch
Já momentálně jedu připravenou kampaň, takže je moc nepotřebuji, ale jinak je mám celkem rád.
Autorská citace #10
12.2.2012 23:23 - Quentin
Autorská citace #11
13.2.2012 00:19 - Gurney
Quentinovo píše:
Hromada dračákystů pořád žije v iluzi, že skutečná rolová hra je jen o dialozích, desetistránkových pozadí postav, posedávání v hospodách a mluvení s přízvukem. Ve chvíli, kdy se vydáte do jeskyně lovit skřety, nedejbože začnete házet kostkama, tak jste v jejich očích nebohý neandrtálec.

Velmi pravdivé, až na to že to nejsou jen dračákisti. Vyznavači Správné cesty a Pravého roleplayingu se najdou všude.
Autorská citace #12
13.2.2012 00:22 - alef0
Veď sedenie v krčmách, dialógy, desaťstránkové backgroundy a rozprávanie s prízvukom je skvelý námet na telenovelu!

Hospoda v Růžové zahradě!
Autorská citace #13
13.2.2012 10:20 - Quentin
Jsem rád, že se mnou soucítíte :)
Autorská citace #14
14.2.2012 13:53 - Quentin
Autorská citace #15
15.2.2012 01:33 - skew
Hej, to s tím postupným vybíháním z různejch míst je fajn. Možná by jich mohlo být víc - na to že je to 3. úroveň.
Autorská citace #16
15.2.2012 07:00 - Quentin
Taky mi to přijde jako málo, ale ve Swords&Wizardry je prvni summon spell taky na tretim a jedna z moznych vyvolanych potvor jsou prave krysy (1d6). A místo nevýhody v pomalém vybíhání se to musí vykouzlit směnu dopředu. Nechtěl jsem to svoje udělat o moc silnější.

Nejlíp se ta vyváženost pozná, až náš čaroděj získá fireball. Schválně co bude kouzlit časteji :)
Autorská citace #17
15.2.2012 14:22 - skew
Ah, ok, to dává smysl.

Huh, fireball je stejnej jako v 3.5e ale bez omezení max 10d6 ? Přišel mi vždycky děsně imba, ale na druhou stranu s poloměrem 6 metrů asi nebude tak užitečnej v dungeonu.
3rd level spell of choice všech zlých kouzelníků kteří se rozhodnou dobýt svět nad zemí.
Autorská citace #18
17.2.2012 11:24 - Quentin
Autorská citace #19
17.2.2012 11:58 - Vojtěch
Skew: Fireball u starších edic byl killer spíš kvůli tomu, že HP přestaly růst. Myslím, že pak taky nestoupal, ale postavy mu s HP neutekly z rozsahu vražednosti.

Kanibalové: Hodně silné IMO. Takhle jednou do roka sním nějakého žebráka a jsem nesmrtelný zloun. Co spíš aby to muselo být z lidí o tolika HD/lvlech kolik máš sám na omlazení. Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.
Autorská citace #21
17.2.2012 12:11 - Quentin
Upravil jsem to. Zastavení stárnutí bude jako jeden z efektů pokročilého kanibalismu.

vojtěch píše:
Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.

Měsíc už je docela dlouhá doba. Nechci aby pro udržení všech těch bonusů stačilo jednou do měsíce někomu okousat ruku. Chci aby vážně jedli převážně lidi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24020409584045 secREMOTE_IP: 3.135.192.97