Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

16.09.2010

Ztracený pocit nebezpečí...

Mám dilema. Jeden z mých kamarádů si na mne vymodlil hraní jednoho z nejdrsnějších a nejsmrtelnějších dungeonů v historii D&D - Tomb of Horrors. A já souhlasil, že ho povedu podle reinkarnované podoby pro 4e. Netušil jsem, k čemu jsem se zavázal… Aby byla podoba Tomb of Horrors autentická, měla by být takováto výprava smrtící. Tyhle kobky nejsou o tom, jak dlouho trvá je projít, jsou o t...

Napsal noir
21.03.2019

Nové rpg nakladatelství Mytago

Na letošní podzim chystá nakladatelství Mytago vydání subtilní fantasy hry na hrdiny pro rolovými hrami nedotčené hráče a milovníky "old school" hraní. Cílem je vydat kompaktní až minimalistickou hru, která bude: a) jednoduchá na pochopení b) rychlá na přípravu Herní systém vychází z minimalistického rpg Dungeon Squad, na jehož vydání se podařilo ujednat licenci. Systém je lehce rozšířen...

Napsal York
17.12.2010

Definice RPG a jejich forem

Poznámka na začátek: Galerie pokusů o vysvětlení, co je RPG Se SEBem nás přestal trochu bavit chaos okolo pojmu RPG a RP a tak jsme se rozhodli to (alespoň pro naše účely) jednou provždy ukončit a ustanovit (si) konečnou formální definici RPG. Tohle je první podoba kterou jsme utvořili a máme z toho docela dobrý pocit, možná to bude chtít ještě trochu doladit, ale vzásadě jsme s tím plus ...

Napsal Argonantus
Klíčová slova: Fakta/Teorie/Realita, Novinky

08.01.2011

Město v ruinách

Původně jsem si to koupil kvůli mapce. Ale připadá mi to jako takový malý poklad... Mluvím o brožurce (o knížce se snad ani mluvit nedá), jménem Vor Rukoth. Je to jeden z dodatků k D&D 4e a má necelých 32 stran textu. Pero Grega Bilslanda zde odvážně črtá příběh pádu tieflingské chlouby - druhého nejvýznamnějšího města Bael Turathu. Nečiní tak nějakým sáhodlouhým povídáním. Příběh se ...

Napsal Jarik
19.10.2023

D&D Experience 2011: A co dál?

V uplynulém týdnu proběhla akce jménem D&D Experience. Ta vnesla trochu jasno do prozatím poměrně bizarní obchodní strategie Wizards of the Coast, kteří omezují množství vydávaných produktů, ruší některé příručky a hodně se soustředí na elektronicky dostupný obsah. Z toho, co bylo vyřečeno na semináři o budoucnosti D&D lze usoudit zhruba toto. Doposud osvědčený obchodní model přestal...

Napsal ShadoWWW
06.04.2011

4E: Skillové závody ve zbrojení

Někdy se i s těmi nejlepšími úmysly lze dostat do slepé uličky. Pozoruji to třeba při hraní a vyprávění Dungeons & Dragons 4. edice. Tahle hra má nesmírně zajímavou mechaniku pro řešení nebojových konflitů - tzv. skill challenge. Je to skvělý nápad, ale...Je to skvělý nápad, který umožňuje všem hráčům ve skupině zapojit se do vyprávění a řešení nějakého zapeklitého úkolu. Každý hráč si m...

Napsal alef0
Klíčová slova: D&D 4e

11.10.2021

O seriálech: Game of Thrones a Camelot

Rozhodl jsem se oživit bločky novou dávkou nesouvislého blábolení na téma seriály. Seriály mne začaly bavit a sleduji jich docela hodně. Některé kvůli postavám, některé kvůli vvypravěčským technikám a některé abych vypnul mozek. A občas mne k tomu i něco napadá. Pokud Vás seriály také baví, třeba tady najdete nějakou inspiraci. (Spoilery se pokusím minimalizovat, ale čtete jen na vlastní nebezp...

Napsal pilchowski
03.01.2017

PF 2017

Vážení a milí čtenáři Kostky, věřím že Vánoce či slunovrat stejně jako konec roku jste již oslavili a i vaše záchranné hody proti kocovině touto dobou budou úspěšné. Dovolím si vám poděkovat za to že nás čtete, píšete články, překládáte a diskutujete a popřát vám hodně zdraví i štěstí v roce 2017. Nechť vám padají samé dvacítky nejen ve hře. Doufám že nám i v roce následujícím zachováte svoji p...

Napsal Shako
02.01.2012

Brainstorming: Mýtické D&D 4e

Už nějakou dobu si pohrávám se zdánlivě jednoduchou myšlenkou. Udělat krátké herní tažení inspirované jednak fluffem D&D 4e (Vílí divočina, Stínopád) a zároveň propojené s prvky různých mýtů (antických, severských, ...). Kdysi dávno jsem jednu takovou hru vedl jako ochutnávku v počátcích čtvrté edice a moc se mi to líbilo, teď ale sbírám náměty na něco ucelenějšího. Prosím Vás tedy o náp...

Napsal chrochta
09.04.2012

Koutek dětské radosti: Black Crusade

Po Dark Heresy, Rogue Traderovi a Deatwatch příchází další hra z Wrahammer40k univerza. A musím přiznat, že její námět mi přijde víc než lákavý. O čem to je?Stručně řečeno, konečně o něčem zajímavém :) Po tak trochu wargamingové (a pro mě ze všech tří her nejméně atraktivní) Deathwatch se ve Flight Fantasy rozhodli dát hráčům prostředky pro hraní temné strany - tedy uctívačů temných bohů Chaos...

Napsal Gurney
Klíčová slova: Fantasy, Horor, Jiné RPG, Kyber/Steampunk, Novinky, Science Fiction

Zobrazit starší blogy
Autorská citace #1
6.2.2012 18:32 - Sparkle
Super, každý zdroj konkrétních materiálů pro GMy se hodí.
Autorská citace #2
6.2.2012 18:39 - Alnag
Perfektní, jsem rád, že alespoň zprostředkovaně se české RPG blogy soustředí zase o trošku víc pod jednou střechou.
Autorská citace #3
6.2.2012 18:47 - Bajo
Hm ,taky jsem přemýšlel o přímější propagaci, chci říci vlastním vláknu pro metagame, ale zase jsem si říkal, jestli by to nebylo spamování :-)
Autorská citace #4
6.2.2012 20:15 - Alnag
Bajo: Naopak. Tahle varianta je víc než přijatelná. Vlastní jeden (nebo i víc blogů) ve zdejších blozích. A uveřejňování svých updatů.
Autorská citace #5
7.2.2012 23:53 - Quentin
Autorská citace #6
8.2.2012 19:29 - Quentin
V prachu imperiálních cest
Další várka random encounterů; tentokrát na cestách.

(Kdyby jste si všimli nějakých pravopisných chyb, tak hlašte. Začínaj mi ty čárky bejt nějaký podezřelí)
Autorská citace #7
8.2.2012 21:33 - Quentin
Nekdy me prekvapi, jak se da ke quentinovo dogooglit :)

"složité jídelní menu"
"hmat pri ktorom sa poserem"
Autorská citace #8
9.2.2012 10:38 - Quentin
Kolik z vás tady na d20.cz používá ve hře nějaké random tabulky?
Autorská citace #9
9.2.2012 10:50 - Vojtěch
Já momentálně jedu připravenou kampaň, takže je moc nepotřebuji, ale jinak je mám celkem rád.
Autorská citace #10
12.2.2012 23:23 - Quentin
Autorská citace #11
13.2.2012 00:19 - Gurney
Quentinovo píše:
Hromada dračákystů pořád žije v iluzi, že skutečná rolová hra je jen o dialozích, desetistránkových pozadí postav, posedávání v hospodách a mluvení s přízvukem. Ve chvíli, kdy se vydáte do jeskyně lovit skřety, nedejbože začnete házet kostkama, tak jste v jejich očích nebohý neandrtálec.

Velmi pravdivé, až na to že to nejsou jen dračákisti. Vyznavači Správné cesty a Pravého roleplayingu se najdou všude.
Autorská citace #12
13.2.2012 00:22 - alef0
Veď sedenie v krčmách, dialógy, desaťstránkové backgroundy a rozprávanie s prízvukom je skvelý námet na telenovelu!

Hospoda v Růžové zahradě!
Autorská citace #13
13.2.2012 10:20 - Quentin
Jsem rád, že se mnou soucítíte :)
Autorská citace #14
14.2.2012 13:53 - Quentin
Autorská citace #15
15.2.2012 01:33 - skew
Hej, to s tím postupným vybíháním z různejch míst je fajn. Možná by jich mohlo být víc - na to že je to 3. úroveň.
Autorská citace #16
15.2.2012 07:00 - Quentin
Taky mi to přijde jako málo, ale ve Swords&Wizardry je prvni summon spell taky na tretim a jedna z moznych vyvolanych potvor jsou prave krysy (1d6). A místo nevýhody v pomalém vybíhání se to musí vykouzlit směnu dopředu. Nechtěl jsem to svoje udělat o moc silnější.

Nejlíp se ta vyváženost pozná, až náš čaroděj získá fireball. Schválně co bude kouzlit časteji :)
Autorská citace #17
15.2.2012 14:22 - skew
Ah, ok, to dává smysl.

Huh, fireball je stejnej jako v 3.5e ale bez omezení max 10d6 ? Přišel mi vždycky děsně imba, ale na druhou stranu s poloměrem 6 metrů asi nebude tak užitečnej v dungeonu.
3rd level spell of choice všech zlých kouzelníků kteří se rozhodnou dobýt svět nad zemí.
Autorská citace #18
17.2.2012 11:24 - Quentin
Autorská citace #19
17.2.2012 11:58 - Vojtěch
Skew: Fireball u starších edic byl killer spíš kvůli tomu, že HP přestaly růst. Myslím, že pak taky nestoupal, ale postavy mu s HP neutekly z rozsahu vražednosti.

Kanibalové: Hodně silné IMO. Takhle jednou do roka sním nějakého žebráka a jsem nesmrtelný zloun. Co spíš aby to muselo být z lidí o tolika HD/lvlech kolik máš sám na omlazení. Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.
Autorská citace #21
17.2.2012 12:11 - Quentin
Upravil jsem to. Zastavení stárnutí bude jako jeden z efektů pokročilého kanibalismu.

vojtěch píše:
Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.

Měsíc už je docela dlouhá doba. Nechci aby pro udržení všech těch bonusů stačilo jednou do měsíce někomu okousat ruku. Chci aby vážně jedli převážně lidi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23445391654968 secREMOTE_IP: 18.118.210.229