Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

13.03.2009

Sirienův blogček: O diskusi

jonka píše:Použiju parafrázi z Burning Wheel. Vítězit argumenty = přesvědčit diváky o tom, že mám navrch. Vítězství argumentů =/= vítězství pravdy. Aneb v bitvě argumentů mohou vítězit i jakékoliv nepravdy, klidně i vylhané. (zde) (plus mínus stránka, znáte to, plovoucí diskuse...) Co to je diskuse? Existuje vcelku nepřekvapivě mnoho různých definic, ale předpokládejme, že diskuse je intera...

Napsal Sosáček
01.06.2009

Alnagův bloček: Plíživý upgrade 4. edice

Pokud už jste ve 4. edici postoupili na vyšší úrovně nebo pokud si rádi doma počítáte pravděpodobnost zásahu průměrné potvory, možná jste si toho všimli. Matematika ve 4. edici je trochu pokroucená. Já si toho tedy nevšiml, ale přečetl jsem si o tom. Z důvěryhodných zdrojů vyplývá, že vaše hrdinské postavy, místo aby se v průběhu času zlepšovaly začínají průběžně ztrácet na potvory jejich úr...

Napsal Merlin
18.04.2011

Hry s příběhem: Zločin a trest

Jaká je souvislost mezi kameny vrostlými do tváří druidů a brutálními vraždami žen v současném New Yorku? Co spojuje romantiku viktoriánské Anglie s drsnou realitou vězeňské planety v daleké budoucnosti? A co má společného sanatorium plné podvržených dětí a prastarý dub obrážející listím jen jediný den v roce? Nedávno vyšla v nakladatelství Mytago sbírka povídek Hry s příběhem, která předsta...

Napsal Skaven
20.03.2012

Tvůrčí vlaštovky

O tvorbě systémů, světů a dalších věcí se tady na Kostce popsala už hora elektronického papíru. Vzhledem k tomu je zde řada lidí, kteří, aspoň teoreticky a nezřídka i v praxi, se s něčím takovým setkali či střetli. I já sám jsem za svou "kariéru" na poli fantasy leccos vytvořil a není toho úplně málo; namátkou půl tuctu světů, několik úprav pravidel různých systémů a do dnešního dne 5 knih ...

Napsal DenGrasse
13.08.2012

Spellblade - 4E home-brew class

Keďže zatiaľ ešte nie je oficiálny arcane melee striker a Swordmage je zameraný skôr defenzívne a supportovo, rozhodol som sa vytvoriť si home-brew povolanie, ktoré by mi sedelo. Netrúfam si však na to sám, lebo je jasné, že by som (či už nevedomky, alebo nie) pri tom mal pravdepodobne sklony k tomu urobiť ho prisilným a spoluhráči (začiatočníci) sa v mechanikách až tak dobre neorientujú a ani ...

Napsal hadrian
23.09.2010

Lotrandův bloček: Smysl Kostky

Za tu dobu jsem viděl mnoho hráčů odejít a zase přijít, měnila se pravidla a prostředí. Někteří vytrvali a hrají dnes v jiných skupinách, nebo se vrhli na jinou formu tohoto žánru. Často méně náročnou na čas a třeba i invenci, ale za to mnohem přívětivější k rodinným příslušníkům a ne-indoktrinovaným přátelům. Začínali jsme na půdě neorané, nikdo nic nevěděl a chlapi z Altaru byli největší a...

Napsal Shako
24.07.2009

Alnagův bloček: Inflace D&D

Dnes jenom krátce. Když jsem na přednášce o Dungeons & Dragons na Festivalu Fantazie zažertoval na úkor obálky původního D&D kde je za kompletní set uvedena cena 10 dolarů, že tehdy byla ještě RPGčka levná, dostalo se mi očekávané námitky, že tehdejší dolar má jinou cenu než dnešní dolar. To je férová námitka, takže jsem chvíli googloval a výsledek je myslím zajímavý. Deset dolarů z ...

Napsal Geralt
17.05.2020

Zamyšlení nad settingy

Úvodem této glosy si dovolím použít překlad citátu Garyho Gygaxe od ShadoWWWa. Píše:Jak by řekl Gary Gygax: "Tajemství, které bychom nikdy neměli Dějmistrům prozdradit, že nepotřebují žádná pravidla." Upřímě, ve většině her vše, co je potřeba, jsou základní pravidla. Moduly, rozšíření, příručky, světy (settingy) jsou jen příběhové informace (fluff). Pro Dějmistra s dostatkem času a tvořivos...

Napsal Tarfill
21.09.2009

Jak se z basic D&D stalo DrD

Tenhle bloček bude trochu jiný, trochu kontroverzní a trochu detektivní. Narazili jsme na to v jedné jiné diskusi, ale přijde mi to jako dobrý námět na bloček a výsledky vašich postřehů a dodatků bych pak zkompiloval do aktualizovaného bločku. Tak tedy, ve kterých věcech se Dračí doupě prokazatelně inspirovalo v basic D&D (a z které verze se vlastně inspirovalo). Já osobně mám hypotézu, ...

Napsal Čindi
27.07.2009

Alnagův bloček: D&D v roce 2010

Tak jsem si dnes prohlédl povolání Psiona (nebo alespoň tu část, která je v časopisu Dragon, rozhodnutí dát powery do builderu, aby jim to náhodou neplatiči neokoukli je vážně super, když si časopis třeba chcete tisknout, ale o tom nechci psát...) Chci psát o tom, kam se ubírá 4. edice D&D. Když se dívám na ty prvky, které jsme zatím viděli - Hybridní povolání (jiná varianta pro multi-cl...

Napsal Alnag
Zobrazit starší blogy
Autorská citace #1
6.2.2012 18:32 - Sparkle
Super, každý zdroj konkrétních materiálů pro GMy se hodí.
Autorská citace #2
6.2.2012 18:39 - Alnag
Perfektní, jsem rád, že alespoň zprostředkovaně se české RPG blogy soustředí zase o trošku víc pod jednou střechou.
Autorská citace #3
6.2.2012 18:47 - Bajo
Hm ,taky jsem přemýšlel o přímější propagaci, chci říci vlastním vláknu pro metagame, ale zase jsem si říkal, jestli by to nebylo spamování :-)
Autorská citace #4
6.2.2012 20:15 - Alnag
Bajo: Naopak. Tahle varianta je víc než přijatelná. Vlastní jeden (nebo i víc blogů) ve zdejších blozích. A uveřejňování svých updatů.
Autorská citace #5
7.2.2012 23:53 - Quentin
Autorská citace #6
8.2.2012 19:29 - Quentin
V prachu imperiálních cest
Další várka random encounterů; tentokrát na cestách.

(Kdyby jste si všimli nějakých pravopisných chyb, tak hlašte. Začínaj mi ty čárky bejt nějaký podezřelí)
Autorská citace #7
8.2.2012 21:33 - Quentin
Nekdy me prekvapi, jak se da ke quentinovo dogooglit :)

"složité jídelní menu"
"hmat pri ktorom sa poserem"
Autorská citace #8
9.2.2012 10:38 - Quentin
Kolik z vás tady na d20.cz používá ve hře nějaké random tabulky?
Autorská citace #9
9.2.2012 10:50 - Vojtěch
Já momentálně jedu připravenou kampaň, takže je moc nepotřebuji, ale jinak je mám celkem rád.
Autorská citace #10
12.2.2012 23:23 - Quentin
Autorská citace #11
13.2.2012 00:19 - Gurney
Quentinovo píše:
Hromada dračákystů pořád žije v iluzi, že skutečná rolová hra je jen o dialozích, desetistránkových pozadí postav, posedávání v hospodách a mluvení s přízvukem. Ve chvíli, kdy se vydáte do jeskyně lovit skřety, nedejbože začnete házet kostkama, tak jste v jejich očích nebohý neandrtálec.

Velmi pravdivé, až na to že to nejsou jen dračákisti. Vyznavači Správné cesty a Pravého roleplayingu se najdou všude.
Autorská citace #12
13.2.2012 00:22 - alef0
Veď sedenie v krčmách, dialógy, desaťstránkové backgroundy a rozprávanie s prízvukom je skvelý námet na telenovelu!

Hospoda v Růžové zahradě!
Autorská citace #13
13.2.2012 10:20 - Quentin
Jsem rád, že se mnou soucítíte :)
Autorská citace #14
14.2.2012 13:53 - Quentin
Autorská citace #15
15.2.2012 01:33 - skew
Hej, to s tím postupným vybíháním z různejch míst je fajn. Možná by jich mohlo být víc - na to že je to 3. úroveň.
Autorská citace #16
15.2.2012 07:00 - Quentin
Taky mi to přijde jako málo, ale ve Swords&Wizardry je prvni summon spell taky na tretim a jedna z moznych vyvolanych potvor jsou prave krysy (1d6). A místo nevýhody v pomalém vybíhání se to musí vykouzlit směnu dopředu. Nechtěl jsem to svoje udělat o moc silnější.

Nejlíp se ta vyváženost pozná, až náš čaroděj získá fireball. Schválně co bude kouzlit časteji :)
Autorská citace #17
15.2.2012 14:22 - skew
Ah, ok, to dává smysl.

Huh, fireball je stejnej jako v 3.5e ale bez omezení max 10d6 ? Přišel mi vždycky děsně imba, ale na druhou stranu s poloměrem 6 metrů asi nebude tak užitečnej v dungeonu.
3rd level spell of choice všech zlých kouzelníků kteří se rozhodnou dobýt svět nad zemí.
Autorská citace #18
17.2.2012 11:24 - Quentin
Autorská citace #19
17.2.2012 11:58 - Vojtěch
Skew: Fireball u starších edic byl killer spíš kvůli tomu, že HP přestaly růst. Myslím, že pak taky nestoupal, ale postavy mu s HP neutekly z rozsahu vražednosti.

Kanibalové: Hodně silné IMO. Takhle jednou do roka sním nějakého žebráka a jsem nesmrtelný zloun. Co spíš aby to muselo být z lidí o tolika HD/lvlech kolik máš sám na omlazení. Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.
Autorská citace #21
17.2.2012 12:11 - Quentin
Upravil jsem to. Zastavení stárnutí bude jako jeden z efektů pokročilého kanibalismu.

vojtěch píše:
Ostatní efekty bych asi zas natáhnul na měsíc. Myslím, že agresivnější kanibalové by museli udržovat zásobu lidí na boostnutí, nebo by brzy vyžrali všechny lidi kolem.

Měsíc už je docela dlouhá doba. Nechci aby pro udržení všech těch bonusů stačilo jednou do měsíce někomu okousat ruku. Chci aby vážně jedli převážně lidi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.29385495185852 secREMOTE_IP: 3.149.239.209