HELP!
Už dlouho hrajeme s takovým jednoduchým systémem.
Máme dvě povolání
Warrior - na lvlu +1d8hp a +1attack
Mage - na lvlu +1d4hp a +1mana
V boji hážeme d20+attack vs AC, při hitu pak damage. Běžné dnd.
Když je potřeba hodit mimo boj, tak rozmisťujeme možné výsledky akce libovolně na k6. Při určování pravděpodobnosti úspěchu hráči argumentují i dovednostmi svých postav. Ty ovšem vychází z backgroundu a charakteru postavy ve hře, nikde to není mechanicky zapsané.
No a poslední dobou máme chuť ty povolání trošku rozšířit, protože se pořád časteji objevují requesty na povolání jako cleric (half warrior/half mage), bard (half wizard/half rogue), hraničář (half fighter/half rogue) či zloděj (full rogue, vesměs nebojové)
Hezky symetrické by bylo tohle:
Warrior - 1d8hp, +1attack za lvl
Expert - 1d6hp, +1/2attack za lvl, +??? něco (s dovednostmi?)
Mage - 1d4hp, +1mana za lvl
+ neomezený multiclass
Jak by jste udělali nebojové povolání mechanicky zajímavé/viable v pravidlech, co se zabývají jen bojem?