Tak po bitvě je každý generál. :)
Ta situace rozhodně nebyla lehká na řešení a rozhodně si myslím, že se s tím Jiras popral velice obstojně. Sám vím, jak je snadné vyhodnotit v rámci rychlosti některé věci né úplně šťastně a zároveň některé signály ignorovat, když už jede člověku myšlenka v hlavě. Do toho hraje roli ještě aspekt živého přenosu, kdy je určitě cítit tlak diváků a ten tomu taky určitě nepomáhá. S tím třeba nemám vůbec zkušenost, ale věřím, že to není legrace.
To, co se řešilo kolem Aleshe je věc jiná. Z mého pohledu tam zahrál zvláštní RP polohu, kdy přímočaře, až roboticky šel za jednou myšlenkou (jeden task) a nic kolem ho vlastně nebylo schopné nijak ovlivnit. Úplně pominul nějaký vnitřní bud sebezáchovy postavy anebo vůbec pochopení situace a její nebezpečnosti. Na základně tohoto se to pak už celé vezlo.
Docela dobře vyzobal highlighty z onoho řešeného dílu Lukáš Novák viz. komenty na youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=VZXroMkDfLo Objektivně vybral kritické momenty, nejen Aleshe.
Jerson píše:
... tohle je zrovna bod, na kterém můžou i jiní GMmové vidět, jak snadno si situace může zvrtnout...
Přesně jak říkáš, je to modelová situace, ze které se mohou všichni (nejen GM) poučit. Sám si to pro sebe zkouším taky různě analyzovat a hledat čím se kdy mohlo co zlepšit. Naštěstí ale hrajeme hru, která má otevřená pravidla, takže žádné řešení situace a herní styl vlastně není správné, ani špatné :)