LokiB píše:
Ale nemám potřebu se o tom hádat. Stačí mi vědomí, že se mýlíš, a že to od tebe není úmyslné :)
Nevím zda se mýlím v interpretaci tvých myšlenek, nebo v tom, co považuju za jednodušší, ale to je zřejmě jedno. Jen mě tedy irituje přístup, kdy je názor diskusního oponenta prohlášen za mylný bez dalších argumentů. Nicméně pokud nerozlišuješ diskusi a hádku, tak to opravdu nemá cenu.
Každopádně až nebudu číst tolik kritiky na systém, který jeho kritici nevyzkoušeli, a nebudu muset vyvracet různá tvrzení, která v realitě nenastávají, klidně se budu soustředit i na slabší stránky Omegy. Ostatně je zmiňuju i tak, třeba obtížné fungování pravidel s pasivními a reaktivními hráči minulý týden.
Aegnor píše:
Důležitý rozdíl, který tu nezazněl, je v množství materiálu, který k tomu systému dostaneš.
V Omeze dostaneš vyhodnocovací mechaniku a způsob, jak popsat postavu. Pokud víš o internetové databázi případů Omegy, tak máš materiálu víc, ale nevím kolik, nevím jak dobře popsaný a jak moc přesný. Mám pocit, že jde pouze o zápisy agentů, takže nějaká exaktnost nehrozí.
Kromě zápisů agentů tam jsou také svodky, tedy shrnuté informace, ale hlavně by mohl použít rozehraný setting, do kterého by snadno umístil své oblíbené prvky jako oživlé mrtvoly nebo Prastaré tak, jak to dělává v běžné hře.
Píše:
Oproti tomu v DnD dostanu vyhodnocovací mechaniku, způsob jak popsat postavu a k tomu spoustu materiálu, kterým se můžu inspirovat. Kouzla, protivníci (bestiář), povolání ... to všechno jsou věci, které ti prostě pomůžou s přípravou nějaké zajímavé zápletky.
Ze zvědavosti, jak pomáhají kouzla, povolání a bestiář k vytváření zajímavé zápletky?
Druhá věc je, že dotyčný hráč nerad čte a píše věci k RPG mimo herní sezení, takže si nejsem jist, zda takové množství materiálu je v jeho případě takovou výhodou. Nicméně si to vybral sám, má půl roku zkušeností s DnD stejně jako půlroku zkušeností s Omegou, takže pokud to zvládne s pomocí Základních pravidel, tím lépe pro něj. Možná se jeho nechuť týká jen čtení věcí k Omeze, nebo čtení z pozice hráče, nikoliv Vypravěče to se ukáže.