Jerson píše:
během dvou her v odstupu jednoho měsíce jsem se těžko nějak zásadně změnil.
Já si spíš po té době, co tě znám, nedokážu neklást otázku, zda se za ty roky od provedení toho experimentu zásadně nezměnila tvoje interpretace toho, co se tehdy vlastně událo. A to ještě dělám takový drobný "leap of faith", když věřím, že tehdy to skutečně byl experiment, kdy jsi byl ochoten přijmout jakýkoli výsledek.
Jerson píše:
...ze stavu, kdy si každý hráč vzal na misi nějakou palnou zbraň, většinou více než v jednom kuse, obvykle pušku a pistoli, případně měl požadavek na samopal, a k tomu nějaké granáty, jsem se dostal do stavu, kdy si žádný hráč nebere na misi zbraň
Tak dnes máš ultralight pravidla, bez jakéhokoli seznamu dovedností, takže fakt nevím, jak to může dokazovat vliv pořadí dovedností na tvorbu postav. Navíc zase moje zkušenost je, že čím volnější pravidla (potažmo tvorba postav), tím větší vliv GMa. Jen tak mimochodem, já bych si u tebe taky bojovou postavu neudělal, dobře vím, že by mě to poslalo na kolizní kurz s tebou, tuplem kdybych ty bojové dovednosti fakt začal využívat.
Jen tak aby bylo jasno, nerozporuju, že pořadí vlastností a dovedností může mít vliv na tvorbu postav a četnost užití, a myslím si, že to, kolik prostoru je v pravidlech věnováno boji má nějaký vliv na lidi, kterým je hra předána prostřednictvím textu. Nicméně od někoho, kdo se snaží veškeré násilné interakce ze svých her systematicky vymýtit (namísto, aby třeba jen byly vyjímečné, a když už na ně dojde, aby to byl opravdu dramatický moment, který bude mít v příběhu velký význam) to jako alespoň v rámci možností nezávislý experiment moc neberu.