sirien píše:
Samozřejmě, protože fanatik ve všem vidí utvrzení ve své pravdě.
Nejsem fanatik, tvrdím jen, že sociální skupina tvořená hráči a GM ovlivňuje hru, styl atd. daleko více než samotná pravidla.
sirien píše:
Tvoje zkušenost je samozřejmě směrodatná, zkušenost ostatních se nepočítá.
Ehm to vypadá jako by jsi reagoval sám na sebe. Přesně tohle plyne z tvých postů tedy Tvoje zkušenost.....dal to znáš. Psal to tu tuším i Malkav, že máte takovoej styl retoriky a argumentace.
Argumenty jsem předložil ale shrnu ti to v časové lince ještě jednou.
Pokud vezmeme v úvahu, že se sejde skupina RPG nepolíbených lidí a ne nerdů píšících na fóra a účastnících se conu a dalších obdobných akcí tak :
1. jde o skupinu ničím neovlivněnou
2. styl který bude skupina hrát je determinovaná následujícími fakty. Seřadím je podle důležitosti.
- sociální skupina, které jsou členy (vzdělání atd.)
- koníčky, film, literatura a obecně zájmy, které mají. Dříve, když mládež daleko víc četla bych upopředil literaturu a žánr, který čtou. Dnes je tento aribut spíš na filmové tvorbě, ale ani komix nebo pc hry (žánr) bych nezahazoval
- dostupnost pravidel - rozděleno dle žánru a ve vztahu k bodu druhému - koníčky, četba zájmy
- pravidla
3. na základě herního prožitku se dál skupina vyvíjí. Změní styl, pravidla, prostě cokoliv co u ní povede k zábavě.
Takhle to je za mě. Proč si to myslím? Tady se budu opakovat, už jsem to argumentoval, ale zřejmě pro rudý závoj tvého demagogického postoje, jsi to neviděl. Korelace mezi tím co lidé chtějí hrát a tím co třeba četli, nebo viděli za film, je zřejmá. O to víc se projeví, když je gm také začátečník. Zkušený Gm zpravidla nabídne nějakou hru a hráči se buď přizpůsobí na základě svých preferencí nebo dál nehrají.
U první skupiny může být problém v tom co by chtěli hrát a co je na trhu. To byl problém dřívější doby, ne dnes.
Shora popsané jsem si v bezpočtukrát vyzkoušel na mládeži ve věku 15-18 let a pak na poměrně velkém počtu lidí ve věkové hladině cca 20-55 let.
Měl jsem možnost srovnat i styl hry lidí, kteří přišli z klasické fantasy C&L na Skill systémy a změnili i setting, případně v něm pokračovali. Jenže zde se už dostáváme na zcela jiné pole, protože tito lidé, kteří změnili systém a třeba i několikrát, už nabyli určité hráčské dovednosti a tam se pak situace posouvá do jiné roviny. Samozřejmě velký vliv má věk hráčů. Myšleno v obecné rovině, protože výjimky se vždy najdou.
V různých hrách jsem měl možnost vést a nebo být přítomen hrám s hráči, kteří ani v hrách typu HnS nebyli zcela silovými hráči. Věci řešili diplomaticky a bez boje. Případně se stali těmi, kdo jsou v pozadí a hru ovlivňovali, třeba i přes politiku světa. A tohle se dělo i v drd, kde vy máte tak obrovskej problém se sociální interakcí. Dělo se to proto, že to ten svět umožňoval (tvořený vinterakci GM-hráči), ale hlavně protože to tak chtěli i hráči. A stejně tak jsem měl možnost se setkat s hráči, kteří byli siloví v jakémkoliv světě a v jakýchkoliv pravidlech.
Největší podíl, který u pravidel a jejich vlivu na hru vidím je v jejich pochopitelnosti. Složitosti mechanik, které si hráč dokáže v krátkém časovém úseku osvojit. A rozhodně nepopírám, že jsou pravidla, které se k určité hře hodí víc. Asi zbytečně bych si komplikoval s hráči život pokud bych chtěl hrát space operu v DrD 1.6.
A Siriene chovej se uctivěji....díky.
P.S.:
sirien píše:
...což bylo přesně to, co zaznělo na samém začátku - jen někteří to pochopili hned, zatímco jiným to trvalo X zbytečných stránek (a další to zjevně míjejí doteď).
Celou dobu tu tvrdím, že nejsme až v takovém rozporu jak se zdá. Zjevně to uniklo tvé pozornosti. Celá situace se začala odvíjet od
#i486 a
#i487.