sirien píše:
Tendenčnost Tvojí argumentace a schopnost obracet jak větrná korouhvička a rozporovat sám sebe (viz výše "v DrD museli PJ zvyšovat level stráží!" vs. najednou "a čimžeto DrD naznačovalo nedotknutelnost postav?") už začíná fakt překračovat hranici absurdní komedie.
Ty někdy diskutuješ způsobem, kterej už ani není diskusí ale exhibicí :)
Na těch dvou výrocích není nic protiřečícího si. Záměrně provádíš demagogii, kterou sugeruješ druhým, nebo jsi tak nedovtipný? Nevím.
To, že popisuju RŮZNÉ příklady z historie, kde RŮZNÍ PJové ve svých hrách řešili problémy RŮZNĚ, neznamená, že se jedno z toho nestalo.
Někteří PJové se setkali s tím, že si zavedli svět plný commonerů, kde postupně levelující VPčka, mohla kosit svět ve velkém.
A tak přemýšleli, co s tím, a například začli zvedat úrovně commonerů. Viz příklad.
ALE, pro nechápavé, to neznamená, že DrD mělo v sobě implicitně obsaženou nedotknutelnost postav.
Protože v DrD nikoho nic nenutilo, mít svět pouze plný kostlivců ze Životaschopností 1, resp. městských stráží na 1. úrovni. Zhola nic.
Ta pravidla fungovala pro mnoho lidí rovnou tak, že si s tím poradili sami, nemuseli se ptát v DD či jinde.
Zajímavý je, že když ti někdo dá příklad, kterej ti nevyhovuje, tak ho smeteš jako individuální. Ale příklady z Dechu Draka, který ti vyhovujou, ty rád použiješ a bráníš je zuby nehty. Přičemž ale NEJSOU o nich vhodnější než příklady moje nebo eframa nebo kohokoli dalšího. Tolik k tvé demagogii.
sirien píše:
Ne neni (been there, done that) a navíc to ani neni pravda (jak lze vidět např. ve skutečnosti že pro GUMSHOE zjevně není problém chrlit hromady adventure books stejně jako pro ty vymlacovačky).
Bavíme se o domácích dobrodružstvích?
Je fakt, že vedle v diskusi ke GUMSHOE jste tazatele přímo zasypali lavinou one-shotů.
sirien píše:
citation needed.
(btw. jak moc ho chtějí nejspíš budeme mít možnost se podívat podle úspěšnosti a ohlasů další DnD 5e příběhové linie... zrovna DnD má tradiční příklon k dungeon crawlu a přesto co sem zatím viděl tak Dragon Heist byla přijata velmi vstřícně a následně kritizována za dungeonovou liniearitu, zatimco z toho mega-dungeonu co se teď chystá co sem si všim nikdo nějak moc extra natěšenej neni...)
prdlajz.
posuzovat to podle nákupů oficiálních materiálů je zase bias jak sfině. protože jednoduchý dungeon si doma splácá skoro každý, ten si nemusí kupovat. Ale propracovanou sérii spletitých dobrodružství i s prostředím už zvládne málokdo, takže si to lidi rádi koupí.
Ale fakt to automaticky neznamená, že se víc hraje druhé než první, nebo že to víc lidi chtěj. To sis vyfabuloval.
Lidi, kteří dneska hrají všechny ty variace na oldskool dungeon crawl podle tebe nejsou?
sirien píše:
To je jak obhajovat komunismus tim že se budeš ptát o co je komunismus horší, než nacismus.
Tys pil? :D
Mně je DrD celkem ukradený. Nemám potřebu ho hájit, konec konců jsem tu mockrát napsal, že to nebyl/není moc dobrý systém.
Ale když už tě chytá rapl a jedš si crusade, kde vyčítáš lidem napravo nalevo fauly, které zároveň sám používáš, tak mi to nedá.
Jestli ti moje příspěvky připadaj bullshitní, což může být, tak je klidně ignoruj :) Bude to lepší než když generuješ vlastní shitstorm, u kterýho podle mě ani nepřemejšlíš a píšeš ho na autopilota ...
York píše:
Je to dáno tím, že nehráčské postavy, stejně jako hráčské, jsou pravidlech Shadowrunu namapované na škálu (začátečník -> nejlepší z nejlepších). A jelikož postavy nezačínají jako nejlepší z nejlepších (nebo aspoň ne ve všem), tak je ve světě od začátku spousta silnějších NPCček. A co víc, tahle silnější NPCčka se soustředí v organizacích, které stojí právě proti tomu, co dělají postavy (korporátní security a podobně).
Fakt jsem nezaznamenal, kde by v pravidlech DrD bylo něco o tom, že postavy začínají jako nejlepší z nejlepších.
Typicky postavy začínají na 1. úrovni. A když si k tomu PJ vytvoří svět, kde převážná část "dobrodružné populace" bude na 6 nebo třeba 15 úrovni, tak tomu nic nebrání. Pravidla tohle vůbec neřeší. Ok, to jim můžeš připsat jako chybu, ale prostě je to na každém PJ, jak si to zvolí.
Chce svět, kde jsou postavy hned kingové od první úrovně? klidně. Chce svět, kde se postavy budou rok herního času šplhat na úroveň seržanta městské hlídky? Jasně, proč ne.
Píše:
:: Dračák je o postavách, které jsou mnohem mocnější než obyčejní lidé a čelí hrozbám z vnějšku společnosti, nikoliv z vnitřku. Jakmile se v tomhle nastavení začne hrát uvnitř společnosti, místo proti těm vnějším hrozbám, začne to logicky haprovat.
A čím je toto kodifikována? Já jsem to zažil takhle proto, že hráči CHTĚLI hrát postavy mocnější než obyčejní lidé a PJ jim to umožnil. Ale nic to nenutí a když to tak PJ nenastaví, tak se dá hrát klidně jinak. Pravidla nevylučují hraní "VP jsou par s CP".