LokiB píše:
kde se vzal mýtus, že v "dračákismu" postavy snadno neumírají?
Postavu v dračáku nebo DnD na vyššim levelu commoner nesejme a obvykle ani nijak moc nezraní. V Shadowrunu Tě common strážnej s gunou může sestřelit docela dobře - i když Tě asi nesejme na první dobrou, tak to vcelku zabolí.
LokiB píše:
přijde po tobě nová generace
zase relativizuješ? Tentokrát na generační náhled? :)
Obávám se, že ta další generace bude mít ten Silmarillion stejnej. Stejně jako ty Warhammer ságy. A Feisty a Paolini a všechny ty ostatní a všechny ty co teď teprve začínaj něco psát.
efram píše:
Myslím si, že ohledně tzv. "Dračákysmu", "NE-Snadnosti zabití postavy" atd tu panují spíš dojmy něž pojmy.
hej... já sem bohužel to DrD kdysi na střední hrál. A viděl sem dost dalších co ho hráli. A na OG sem potkal spoustu dalších. A dodneska občas potkám další. Já myslim, že to naopak je až moc bolestivá, přímá i nepřímá a často osobní zkušenost s tím, jak to bohužel velmi často je.
Fakt je, že co to má obvykle společného je právě ten dračák. A ta chyba je v těch pravidlech, resp. v tom jak hráčům předloží nějaké totálně generic fantasy prostředí k němuž dodá potvory a boj a expy za killení a všechno ostatní, ale nikde - ani v PPJ - tam neni ani fň o nějaké společnosti toho světa, o hraní postav, o otázkách nějaké civilnosti ani nic podobného.
Podobnej efekt byl vidět i v Shadowrunu - a tam bylo vidět i jak velkej rozdíl je mezi hráčema co si přečetli ona do češtiny přeložená základní pravidla, která trpí úplně tím samým problémem, oproti hráčům, co znali i ty "fluffové" věci okolo, ať už knížky nebo jen na společnost víc orientované sourcebooky.
Na druhou stranu ve WoDčku se tohle dělo značně míň a je tam fakt krásně vidět, že různé vyhlášené WoD úlety se vztahují k hráčům, co buď začínali na 1. nebo 2. edici, jejichž přepálenost byla vyhlášená, nebo kteří na WoD přešli odjinud - hráči co začali na nWoD (nebo aspoň 3WoD) obvykle hráli vcelku přirozeně o dost civilnějc.
Na druhou stranu třeba u Exalted kde jsou už v základní příručce popsané věci o tom jak jsou všude okolo nějací bohové atp. a že ten svět interaguje a jsou tam hrozby které není dobré spustit nějakým nevhodným chováním atp. na tohle až tak moc netrpěj.
Takže sorry, bez ohledu na to jak moc melancholický vztah k DrD máš - ano, bohužel to opravdu je o pravidlech. Zejména u hráčů co začnou jako parta úplných nováčků v nějakém často už tak patologickém prostředí - třeba na škole.