sirien píše:
A proto Scully v osmém díle první série opustila X-Files. Byla to hrozná škoda, ale v tom seriálu už prostě postava skeptické vědkyně nedávala smysl, mimo jiné i protože od momentu, kdy se ukázalo, že za něco můžou mimozemšťani, bylo všem jasné, že samozřejmě mimozemšťani můžou za všechno.
Proto jsem 9. díl X-files ani neviděl. Asi takto - při určování podoby nové kampaně se někteří hráči vyslovili pro to, aby ve hře nebyli zjevní mimozemšťané, protože v minulé kampani to stačilo. Z těch hráčů už sice moc nezbylo, ale toho nápadu se držím.
Popravdě si nedovedu představit skeptika, který zůstane skeptikem ve chvíli, kdy zažívá jasný důkaz jevu, jehož existenci odmítá.
Já to totiž vidím přesně naopak - jakmile zadefinuju existenci nějakých metafyzickýách zákonů, musím s nimi počítat. Jakmile budu mít jednou Cthulhu na videu, už neudělám svět bez něj. A to není to co bych chtěl já.
sirien píše:
Podobně jako je zcestná ta představa, že by jeden hráč napsal jedno hlášení z jedné mise a tím musel nutně něco rozhodnout napevno navěky.
No, nebyl jsem si jist, jak to myslíš, vyznívalo to právě takto definitivně. Pokud ne, tak se tvoje i moje představa v tomto bodě neliší.
sirien píše:
Nebo to že když se něco ustanoví, ale později se změní diskurz, tak to co se ustanovilo musí zůstat napevno platné (a nemůže to vytvořit nějaký podivný dobový fenomén který zpětně nedává moc smysl, ale možná ho jednoho dne bude možné vysvětlit nějak jinak).
I tohle je možné. A právě proto mi přišlo lepší nestanovovat některé věci úplně najisto.
sirien píše:
Když si budou jen vyměňovat reporty navěky, tak to je dost o ničem - když by se ale vědělo, že nakonec bude mít jedna z těch skupin prostě pravdu...
OK - a jak tedy určíš, která z těch skupin bude mít pravdu? Tedy kdo to určí, kdy to určí a jak to určí? A jak zajistit, aby s tím hráči zastávají jiný názor nebyli nespokojení?
sirien píše:
(Ani nemluvě o tom, že se to odehrává v době, kdy medicína ještě ani nezná antibiotika, operace slepýho střeva je smrtelně rizikovej počin a nějaká podobná "mutace" je záležitost díla H.P. Lovecrafta, zato veřejné mínění je stále ještě relativně nakloněné esoterice v konceptech ESP a astrálních světů a na druhé straně fyzika právě zažívá období revolučních průlomů v kvantové mechanice, to tomu taky dává určitou perspektivu.)
Ano, a v čem je tedy problém? Už se v tom asi ztrácím.
sirien píše:
je velmi brutální stylizační rozdíl co dost změní vyznění té hry. To jen tak jako poznámka na okraj co vidim třeba jako taky významné co do dojmů ze hry.
Však já se s tebou nehádám a říkám, že tohle byla mise, kterou jsem vytvořil jinak než Ztracený den a odehrál taky jinak, a dopadla dobře.