Taky bych rád přiložil pár slov a možná i radu Jersonovi. Prolétl jsem tenhle chat a mám pocit, že jsem asi musel škytat, protože tu o mé původní radě prolétlo dost postů. Tímto děkuji těm, kteří tu pozdvihli můj poplivaný prapor fixlování a připomněli, že zrychlené likvidování mobek změnou hodu, co Jerson navrhl Mytyášovi, už jsem mu sám navrhoval. A budiž Jersonovi připsán bod za to, že mu to i předal, byť s tím má sám problém.
Ale spíše bych se věnoval budoucnosti: Z toho, co pak Jerson popsal, je zřejmé, že byla moje původní rada špatná. Matyáš a ještě ten druhý je tvrdý gamista a rozhodně to pro něj vhodné nebylo.
V té vaší (asi už minulé partě) je problém ve zcela odlišných herních preferencích. To je něco, co je nutné si vyříkat. GM, pokud chcete furt hrát, musí přihlédnout k preferencím všech hráčů, aby všichni dostali něco. Poradím konkrétně:
Napadl mě trik s delegací pravomocí GM. Pokud máte dva hráče, co milují boj a házení, nechte je udělat si čistě bojové postavy. Zbytek party nechte udělat si postavy jiné. Ještě před hrou jim řekněte, že každý dostane, co jeho jest.
V dobrodružství pak družinu rozdělte. Ty dva bojovníky nechte bojovat v nějaké aréně, kde budou sklízet uznání a odměny za skvělé výkony s tím, že protivníci budou stále horší a horší. Druhou část party pak nechte dělat nějaké sociální, plíživé nebo jakékoliv jiné věci a ještě to zaonačte tak, aby bylo zřejmé, že bojovníci v aréně budou bojovat dlouho, sklidí fakt hodně slávy a hodně uznání, ale nakonec zemřou, až se objeví fakt silný oponent, takže přežití těch bojovníků nakonec nezávisí na nich přímo, ale i na tom, co se děje v zázemí arény. Tedy že si obě skupiny vlastně dávají navzájem čas, když jedna selže, je to prohra.
No a teď to kouzlo: Ty dva v aréně nechte házet si proti sobě. Prostě si jen jako GM připravte hromádku karet se stále silnějšími minibosy a kdykoliv jeden z nich ohlásí, že už skončil, předejte druhému hráči další mobku. A tak furt dokola.
Ve výsledku tak budou u jednoho konce stolu sedět dva bojovníci, kteří budou nepřetržitě házet proti sobě a bude to čistě a otevřeně gamistické. Mělo by je to, podle toho, co Jerson popsal, bavit. U druhého konce stolu pak může GM řešit sociální, plíživé nebo libovolně jiné akce s druhou částí party.