Mě to nedá...
Jerson píše:
1) vesničané a kněz jsou...
creapy jak svině a s blížící se slavností víc a víc. I když na nikoho
neútočí v tom smyslu, že by někomu ublížili, tak naprosto násilně přimějí asi 5 cizinců aby se proti své vůli účastnili jejich slavnosti. Na této slavnosti dojde k mnoha velmi ustřeleně creapy momentům, které ještě tak 50 dalších let nebudou brané za normální (následně se z nich stane běžný obsah koncertu Black Sabbath popř. Marilina Mansona, ale to bude až o 3 generace později).
Vypravěč se přitom diví, že hráči přejdou s postavami do módu "pocit ohrožení" a stěžuje si, že se snaží použít násilí (aby, např., unikli ze slavnosti do které byli natlačeni násilím a která vypadá že se záhy hrozně zvrhne a půjde jim tam o krk - doslova).
Jerson píše:
měl jsem tam entitu, kterou by mohli kontaktovat, na slavnosti. Vysvětlení toho CO je ta entita nebo spíše celý jev zač jsem chtěl nechat na hráčích.
...o které jsme se nic nedozvěděli předem a to přes aktivní snahu:
- zjistit cokoliv z minulosti či folkloru neformálně (rozhovory, vyptávání se)
- zjistit cokoliv z minulosti či folkloru formálně (studium kronik, ukradených deníků atp.)
- zjistit cokoliv o místě obecně a místě slavnosti konkrétně (studium nástěnných maleb, průzkum samotného místa slavnosti)
...tolik k zájmu GMa nechat hráče tvořit herní obsah, protože např. to vědecké zjišťování bylo dost nezávislé na tom co si kdo pamatuje a to co si kdo pamatuje očividně nebylo až tak nepřekročitelné - když vesničané můžou mluvit jiným tónem hlasu a neuvědomovat si to, tak můžou podvědomě i tisíce dalších věcí. Nebo mít nějaké sny. A třeba se o nich prokecnout nebo si je zapsat do nějakého deníku. Nebo tak něco. Ale když má GM rozmyšleno předem že se nikde nic nenajde a zároveň chce od hráčů aby vedli herní obsah, tak to je pak docela těžké.
To pak vede i k tomu "pouhému užívání si slavnosti" na konci hry - je dobré totiž poznamenat, že zatímcos nám nedal ani hint čehokoliv (přes snahu něco zjistit) jsi dal docela intenzivně najevo opojnost slavnosti - a poté co si pohřbil i ideu nějakého oběování a rituálu a změnils to na obyčejné římské polo-orgie, tak už tam fakt obsahově nic moc nezbylo.
Tzn. teoreticky ano, mohli tam po něčem pátrat, ale narovinu vůbec netuším, jak na to měli ještě přijít a po čem vlastně - to místo už bylo prozkoumané předem (prolozené a prozkoumané o nějaké elektro-nesmyslné jevy a časové posuny atp.), šéfa slavnosti sme vyslechli co to šlo vč. vloupání se k němu domů a pročtení jeho osobních deníků, celou komunitu co tam byla sme měli nějak prozkoumanou taky a nic k ničemu nevedlo - potom co se ukázalo, že i ona oběť (která byla půlku hry předtim předesílaná snad všema horror/adventure movie klišé který člověka napadnou) není skutečná ale jde jen o říznutí se do ruky a zabijačku jednoho bejka, tak už se nedivim že všichni na nějaké hledání čehokoliv totálně rezignovali.
Pokud pointa měla být v tom že nikdo nikdy nic nezjistí dokud nebude slavnost a pak jde zjistit všechno co jde ale pouze pokud ve správnou a neopakovatelnou chvíli ve správném místě a kontextu se bude někdo dívat po té jedné správné věci... tak takhle
detektivky v RPG fakt bojím se nefungujou. Vlastně mám dojem že to porušuje každé jedno jejich existující pravidlo a doporučení.
Jerson píše:
a oni - zejména Sirien - se tomu bránili, protože to (zcela úmyslně) vypadalo jako past
Hele... musim vůbec zdůrazňovat jak strašlivě si sám sebe střílel do nohy a jak divný je se tomu zpětně divit, abys to fakt viděl?
Na tomhle místě bych poznamenal třeba fakt že co se pamatuju tak pár z nás mělo záměr se v místě slavnosti schovat a pozorovat věci "z venku", ale uvnitř prostoru slavnosti, ale guess what - nenašli sme vhodné místo (a už se fakt nepamatuju zda to byla deklarace nebo další projev mnou tak oblíbeného dobového Omega neúspěchového systému)
Jerson píše:
hráči se snažili něco zjistit ze všech možných záznamů okolo, aby na tu slevnost nemuseli.
Ne abysme tam nemuseli - abysme ksakru aspoň trochu tušili co tam vlastně budeme hledat.
Aneb my se chtěli nějak připravit a bejt schopný něco dělat, Tys nás brutálně railroadoval do toho abysme naslepo naběhli na slavnost a udělali tam to co bys tam udělal Ty sám na našem místě a pocestě si nám nedal nic kromě všech racionálních varování "nechoďte na slavnost".
Ale líbí se mi, jak svojí úvahu o tom cos udělal nedostatečně zakončuješ nápadem že si měl asi ještě všem co tam byli přítomní sebrat nebo zablokovat zbraně.
Začínám mít takové podezření, že Tvé obavy z railroadingu nemají vůbec nic společného se systémem, ale prostě s tím, že sám railroadovat chceš, protože s vklady a přístupem hráčů jsi spokojený jen tehdy, když přináší přesně to, co bys tam chtěl vložit sám.