LokiB píše:
Ale je to těžké, když tomu hráči na postavě nebude záležet, protože si prostě může kdyžtak vytvořit novou. Vlastně třeba i stejnou.
Však neříkám, že to bude fungovat vždycky a na každého - nicméně pokud hráči nebude na postavě záležet v DnD nebo jakékoliv jiné hře, bude výsledek stejný. Pak můžeme řešit otázku, co udělat proto, aby hráči na postavě záleželo. A pokud někomu na postavě záleží tehdy, když měl štěstí na hody při určování vlastností, zatímco jinému na ní záleží, když si vytvoří historii, která se začne promítat do herního světa, tak je jasné že každému z nich budou vyhovovat jiná pravidla.
Kropy píše:
Přečti si, na co jsem odpovídal, vůbec jsem nereagoval tou částí na tebe, ale na Sirienovo - ....jiný systém, než Dnd.... útočení na duševní parametry... naexpené postavy stále můžou dostat instakill.
Aha, tak to mi uniklo. I když Sirienova námitka stále zůstává v platnosti - dokážeš udělat hororově laděnou hru i pro postavy na 10. úrovni, aniž bys dohry dal jediného nepřítele a aniž bys na postavy během hry zaútočil? V Omeze to dokážu, ale myslím, že kdybych hrál DnD jako postava, tak by i na mě samotného měly ty samé postupy malý vliv, protože bych se cítil chráněn řadou mechanik.
malkav píše:
Kropy píše, pokud je HLAVNÍM působitelem atmosféry tma. Co se týče spektry a přízraku, tak pro tebe nebyl problém si upravit zombie k obrazu svému (aby to podpořilo tvůj příběh), jaký je problém si upravit i spektru nebo přízrak, aby to lépe vyhovovalo hororovému příběhu a nebylo to nutně zabití postav?
Zásadní úprava byla, že na postavy za celou hru NIKDO nezaútočil. Jak upravíš DnD spektru nebo přízrak, aby tohle fungovalo?
Pro představu, cca 30 lidí hrálo v Omeze asi 15 misí, během kterých se několikrát setkali s lidmi, kteří si říkají Probuzení. Několikrát došlo k boji, přičemž výsledkem byla řada mrtvých, hráli to hráči různého založení a s různými postavami - nicméně až když se jeden z nich zeptal "můžete mi potvrdit / najít případ, že na vás tihle Probuzení zaútočili", tak zjistil, že nikdy nezaútočili. Ne že nezaútočili jako první - oni nezaútočili vůbec.
Dovedeš si představit, že bys v DnD odehrál patnáct herních sezení s několika různými skupinami, použil přitom nějaké upravené nestvůry, třeba nemrtvé, a nikdo z těch hráčů (kromě jednoho) by si nevšiml, že na ně tyhle nestvůry ani jednou nezaútočili? A přitom by hráči i jejich postavy měly tak silný pocit ohrožení, že by prakticky pokaždé došlo buď k útěku, nebo k boji, a to opakovaně?
malkav píše:
Jinak vnesu do tohoto tématu ještě jednu otázku. Jak moc je vhodný hororový příběh pro začátečníky, kteří preferují akční hru?
Jen Nikol se vyjádřila, že preferuje akční hru. Sám Matyáš se na začátku kroužku při domlouvání hry vyjádřil pro temný, nejlépe hororový příběh, a i když jsem tenhle styl kvůli ostatním hráčům zmírnil, tak na lovecraftovskou temnotu světa reagoval velmi pozitivně a dokázal z ní hrát, myšleno i roleplayovat. To že by zrovna on v DnD preferoval akční styl jsem nemohl příliš tušit.
Mně to prostě přijde celkem jednoduché - pokud lidem rozdám jeden typ pomůcek (a RPG pravidel), začnou je více či méně používat určeným stylem, a pokud jim dám jiný typ nástrojů, budou se chovat jinak. Třeba když dám pěti lidem černé pláště s kápí ve tmavé místnosti, budou více či méně hrát kultisty nebo se skrývat v šeru. Když jim dám kladiva a sekery, tak budou více či méně do všeho mlátit a sekat. A není vyloučené, že hráč, který se v temné kápi nejvíc plíží okolo a mluví temným hlasem naopak se sekerou v ruce nejvíc řve a rozbíjí, na co přijde.