sirien píše:
Když jako GM ohrožuju postavy v systému, který i naexpeným postavám hrozí instakillem, tak to má prostě jinou emoční dynamiku, než v DnD. Když mám systém, který natvrdo umožňuje útočit na duševní parametry postavy a způsobovat duševní zranění a omezení a traumata stejně (podobně) jako fyzické zranění, tak to prostě má jinou dynamiku než v DnD. Když popisuju doslova temnou scénu a nemusim si k tomu pro 3/4 postav ve skupině domejšlet že tam je ta tma magická, tak to má jinou dynamiku, než v DnD.
V zásadě nepopírám, že to tak může být. Ale já si myslím, že zrovna insta kill nesouvisí s hororem. Za mě je horor o atmosféře a tím co tomu finálnímu souboji, obecně souboji předchází. Třeba to tak není, ale z tveho popisu ctu, že ty popisujes horor spís jako dejme tomu Mexický masakr motorovou pilou, ale já ho vnímám spíš podle A. Hitchcoka: někdo, dohledávat to nebudu, tu psal, že dnd nemají něco jako šíálenství atd. Přitom to tak není. DND mají pravidla pro šílenství, morálku, věrnost atd. A to vše lze naprosto v pohodě použít při tvorbě hororové kampaně.
Z mnoha hodnocení DND tu celkem vidím jiné pojetí hry. Což mimochodem podtrhuje Shadoowwuw vyrok o tom, jaka je komunita DND (ruznorodá etc) a ze pravidla ti dávají nástroje.
Mi třeba hrajem hororovou kampan. Postavy lvlv 4-8 (4 level po smrti v deji - nová postava) a jde už o celkem silné PC. Přesto mám dojem, že se bojí, obrazně řečeno, sejít i do sklepa. A nemyslím si, že to je tím, že bychom neustále čelili instakillum. K tomu disponují vším co jsi vypsal (nebo většinou).
Zadnej trigger tu v obhajobe dnd fakt není. Pokud ho vidís tak je to same asi jako bych já tu psal o vetsine zdejsich prispevatelů ze maji zatmeno a vidi jako top level hrat podle fate a storytelingových pravidel. Prijde mi, psal jsem to uz nekolikrát, ze se tu v diskusích obejvuje teze jak moc zalezí na pravidlech. Já s touhle tezi prostě nemohu souhlasit (zcela). větší vliv a váhu ma GM a hráči svým přístupem a požitím nástroje (pravidel).