Žena když mě vidí jak tu furt něco píšu, tak mi dokoupila hrách, ale tentokrát mraženej.
to Jerson: já s tebou ohledně vhodnosti souhlasím. Píšu to tu pořád dokola. Vždy je lepší mýt systém na míru.
Třeba znám z netu jednoho, který se snaží zatlouct hřebík. Doporučovali mu klasické kladivo, truhlářské, dokonce, když musí ať si vezme válečné, ale on ne, on ten hřebík furt zatlouká pravidly od DnD a diví se, že jsou v nich díry ;-)
ad příprava: ještě nesmíš zapomenout na rozdělení přípravy děje či scénáře a přípravu systémovou jako např. příšery apod.
V tomhle, podle mě, hrají roli zkušenosti. Já osobně jsem zastáncem daného děje. Tzn. mám připraveno základní zápletku, hlavní protagonisty - u těch jen ty důležité staty a hlavně kdo co ví a jaké má názory. A spustím to. Jestli chtějí celý příběh prosedět v hospodě, klidně. Dopadne to ,jak jsem naplánoval. Samozřejmě je lepší, když do děje zasahují :-)
Takováhle příprava mi trvá dlouho, ale mezi sehrávkami si už připravuji jen drobné změny.
Příšery a nezásadní NPC, vyplynou z dění a úplně stačí použít jako základ ty z bestiáře a občas hnout nějakou statistikou podle toho jestli je to bos či lůzr. Tohle nezabere v podstatě žádný čas.
A troufnu si tvrdit, že v klasickém RPG (DnD, WFRP, SW) to rychlost přípravy nijak neovlivní. Protože příběh, nezávisí na pravidlech.
as odměňování za hraní role: Odměn ty co hrají lépe než on a rozděl ty "expy" veřejně. On jako PC číslíčkovej hráč by mohl snadno pochopit, že 200 expů (nebo kolik to bude, ale musí to být zajímavé) za hraní postavy, chtělo změnit přístup.
ad diplomatické jednání: to je příběhová věc, jak to chceš mít v pravidlech? Dešj mi příklad jak by sis to představoval?
Při diplomacii (je jedno kolik lidí) mají všichni nějaké požadavky a návrhy. Takže jestli na to chceš pravidla, pak to musí být ve scénáři, na v systémových pravidlech.
LokiB to vysvětli dobře (#1974)