Aegnor píše:
Pokud má postava v DnD vidění ve tmě (rasová vlastnost), tak v naprosté temnotě vidí černobíle, jinak tam (defaultně) žádná změna není.
Mohl bych poprosit o pasáž z pravidel, kde se píše, že vidění ve tmě, např elfí, je magické? A že ve tmě není žádná změna?
Já jsem našel v pravidlech toto (u elfa, ale i u dalších ras):
"Vidění ve tmě. Jsi zvyklý na šeré hvozdy a noční oblohu, mimořádně dobře vidíš za tmy a v šeru. V šeru vidíš 12 sáhů tak, jako by bylo jasno, a ve tmě, jako by bylo šero. Ve tmě nerozeznáš barvy, pouze odstíny šedi."
V kapitole 8 je přímo popis Vidění ve tmě následující:
"Vidění ve tmě Mnoho tvorů ve světech D&D má vidění ve tmě, zejména ti, co sídlí pod zemí. Tvor s viděním ve tmě vidí v šeru na určitou vzdálenost tak, jako by bylo jasno, a ve tmě, jako by bylo šero. Ve tmě nerozezná barvy, pouze odstíny šedi."
Z tohoto popisu si Noční vidění představujeme spíše jako vidění kočky, než jako další magický smysl.
V kapitole 8 je také pasáž Zrak a Světlo, která říká:
"Oblast může být slabě nebo hustě zahalená. V slabě zahalené oblasti, například v šeru, nerovnoměrné mlze nebo střední zeleni má tvor nevýhodu k ověřením Moudrosti (Vnímání), která se opírají o zrak."
"Šero (či slabé světlo) vytváří slabě zahalenou oblast. Oblast v šeru je obvykle hranicí mezi zdrojem jasného světla, jako je například pochodeň, a okolní tmou. "
My to hrajeme tak, že pokud je tma, postava, která má Noční vidění, má na běžné činnosti, které by dokázala za šera, nevýhodu, stejně, jako pokud by je dělala za šera postava, která Vidění ve tmě nemá. Činnosti, kde jde skutečně o světlo, jako čtení, psaní, odezírání ze rtů, kreslení mapy a podobně, jsou nemožné.