LokiB píše:
Ano, DnD je více zaměřeno na to "dosáhnout něčeho" než se "bavit u komplikací". To je fakt. A chápu, že někomu ty komplikace pro vyžití ve hře fungují dobře. To je validní, ale neříká to, že je Blades přístup lepší než DnD, jen že danému hráči vyhovuje víc.
Však neříkám, že je to v Blades lepší pro každého. Bavíme se o tom, jak moc mají pravidla vliv na styl hry, ne?
efram píše:
S ohledem na to jak pracuje dnd 5e s obtížností rozhodně neznamená, že si hážeš je na úspěch a neúspěch. Lze to krásně škálovat. Prostuduj si PPJ.
A to je právě rozdíl - některá pravidla to mají jako základní mechaniku, jiná - třeba DnD 5e - jako určitou nadstavbu. Ale i tak stupně úspěchu na hráče nepůsobí tak jako úspěch s komplikacemi nebo úspěch za určitou cenu. Pokud tohle v DnD je, tak mi prosím udcituj danou pasáž.
ShadoWWW píše:
Čistě pravidlově ano, ale to je kvůli tomu, že pravidla tvoří jen třetinu hry (druhou improvizace a třetí socializace). Je to schválně takto volně, aby konkrétní interpretace byla na hráči/PJ, kteří posoudí konkrétní situaci lépe než autoři pravidel v době jejich psaní.
Může být, ale na nováčky to má vliv, který popisuju. Úspěch za určitou cenu je výsledek, který po přečtení pravidel žádného hráče nenapadne, zrovna jako to nikoho nenapadlo při čtení pravidel DrD (a pokud ano, tak jsem ho nepotkal.) V roce 2000 bylo CPH se svým přístupem "můžeš se rozhodnout uspět, i když si nehodíš dost, ale zaplatíš za to zraněním / ztrátou vybavení / zdržením" velmi neobvyklé, prakticky nikdo to neznal.
Log 1=0 píše:
Takže postavu zdatnou ve vhledu a přesvědčování bys hrál stejně jako zdatnou v zastrašování?
Pokud myslíš v DnD, tak bych se asi ten rozdíl snažil ukázat taky, ale jednak je to číselný rozdíl jen +2, a pak Vhled je na Moudrost a zbylé dvě na Charisma, takže můžu mít postavu zdatnou ve Vhledu, ale přitom v tom bude horší než u Přesvědčování, u kterého zdatnost mít nebude.
A zrovna v DnD mi do toho vždycky hážou vidle vlastnosti, protože mám sklony hrát inteligentní postavy, ale ne vždy mi na to vychází dost bodů, abych si dal inteligenci dost vysokou, protože ji na nic nepoužiju, takže mi moje vlastní DnD postava nikdy moc nesedí. Nehledě na výběr a sesílání kouzel - jednou jsem zkoušel hrát barda a když jsem si měl z 50 dostupných vybrat 3 na ten den, tak to bylo fakt na pytel.