malkav píše:
Ale to, že nevíš, jak je to tam doporučováno, ti nebrání v tom, je na základě hraní s nezkušeným GM hodnotit ;)
Máš namysli mou poznámku, že na to že hru uvedl podle DnD byla hra vlastně celkem dobrá?Na jinou svou nedávnou kritiku DnD si nevzpomínám.
Podle mě DnD 5e nemí moc dobrá hra na hraní RPG, mnohem lepší je na hraní "taktické bojovky s prvky RPG". A nezávisle na tomto názoru podle mě není DnD 5e vhodné RPG pro začátečnického GMma, protože má dost rozsáhlá pravidla a nakládá na GMma hodně pravomocí a odpovědnosti, které chce dělat jen málo hráčů, ještě méně lidí to zvládá a ještě méně to zvládá dobře.
malkav píše:
Upřímně je mi i jedno, jak to ne/řeší pravidla. Důležité pro mě je, jak to řeší GM ;)
Začínající GM to nejspíše bude řešit podle pravidel.
Jezus píše:
Možná by nebylo úplně marné "tvého" DM na tu pasáž upozornit a nechat ho to posunout žádoucím směrem (klidně s vysvětlením, že je to tam právě proto, aby boj nebyl jediný zdroj expů a hra tedy nenutila hráče bojovat, když zrovna nechtějí).
Zkusím, ale znám odpor GMmů k tomu, že když hráči obejdou nebezpečnou potvoru, aby jim za to dával nějaké zkušenosti. Jednání s CP tam žádné nebylo, takže to nemůžu hodnotit.
LokiB píše:
Ty pro mě moc nefungovaly, co se uvěřitelnosti týče ... představa, že
a) někdo jen tak "z kapsy" (nepočítám tebe s kloboukem, ale Tide klobouk nemá), jen tak vytáhne krychli 30x30x30, které si předtím nikdo nevšiml ... pro mě uvěřitelné není. Raději bych to řešil na té abstraktní úrovni, jestliže to Blades umožňují, tohle mě při hře rušilo. Jestli to je v rámci Blades normální, nebo je to to normální v rámci vašich her (teď myslíš spíše Gurneyho a siriena), že je důležitý funny aspekt plánu a jeho provedení, ne ta uvěřitelnost, pak ok.
V Omeze by to moc nešlo, protože krychle do které se vejde lidská hlava je už dost velká. A kdybych věděl, že je uvnitř lidská hlava, tak jsem ji asi bral jinak, takhle jsem to pořád představoval, že je to spíše krychle s hranou 20 cm, se kterou se dá manipulovat snáz. Těch 30 cm mi napoprvé asi uteklo.
LokiB píše:
b) že někdo pověsí pod stůl v batohu obdobnou krychli ... a nikdo si toho pak nevšimne. to mi taky moc nefunguje. Zkoušel jsem to v kuchyni ... a ten batoh je vidět odevšaď :)
Ale zase, ve hře je to sranda (jestli cool, to nevím, mně to přišlo spíš lame, ale to je věc vkusu) a jestli to takhle chcete hrát, ok, proč ne.
Když máš velký plánovací stůl, třeba 4 × 4 metry, tak by to už fungovalo lépe. Ale jo, není to úplně realistické, na druhou stranu v téhle hře se na to nehraje, ne? :-)
LokiB píše:
Jestli ty jsi házel na Finess a sirien na Sway ... tak kdyby to bylo v DnD, tak byste házeli na jiné skilly, v Savage Worlds na jiné skilly ... ale jinak by to proběhlo úplně stejně. V tomhle hraní mi nic specifického, v čem by se poznalo, že jsme nehráli DnD, nenašel. Ty ano? A případně co?
Já si házel na Arcane a Finess, protože jsem je měl, a protože jsem měl v deníku napsané, že znám démona a je to můj spojenec, tak jsem to hrál tímhle stylem. Jo, a taky že jsem si místo Sway (Oblbování) dal Consort (Domlouvání), tak jsem se vás celou dobu snažil přesvědčit o výhodnosti svého plánu, a když to nevyšlo, udělal jsem to tajně tak, abychom na tom všichni vydělali. Kdybych měl dvě tečky ve Sway místo Consort, hrál bych tu postavu jako většího sviňáka, než hrál Sirien (ale nechtěl jsem mít až tak podobnou postavu jako on). V DnD bych nemohl mít za kamaráda démona, triky bych asi uměl, ale rozdíl v přístupech k jednání s lidmi nevím zda by tam byl.
A taky dost pomohlo, že jsem házel dvě kostky a věděl jsem, že na 4 - 5 bude úspěch se zajímavými komplikacemi, tak jsem se třeba vrtal do té kostky. Být to v DnD a vědět, že je to dost náročné a musím hodit třeba 15 na D20, a buď uspěju, nebo se nic nezjitím, tak bych tu kostku zkoumal před vámi a v úplném klidu.
Za sebe můžu říct, že pravidla mou postavu ovlivnily dost, a to i jindy než jen při hodech. Ostatně pořád jsem hrál svého Talbota Mk.X, a přitom zase vyšel jinak, ve stylu, který jsem do soboty ještě nikdy nehrál (já nikdy předtím nehrál čaroděje).