efram píše:
tak mám jako člověk, který se mu snažil poradit lehkých pocit zmaru a cela diskuse vyplývá tak nějak na pikaču a zbytečně.
Mno jo, je mi líto, ale já tvoje rady buď přehlédl (nejspíše ty co byly na začátku, jestli nějaké byly), nebo pak asi rovnou odignoroval, vzhledem k tomu, jak vypadaly ty "rady", kterých jsem si všiml, jako třeba teď naposledy "nech toho hned" :)
Vlastně pak už mnohdy ani nekoukám, jestli v tvém příspěvku nějaká rada opravdu není ...
Boldrick píše:
Já osobně preferuji scénáře, kde prsknete normální lidi do nebezpečných situací.
To je validní, proti tomu nic nemám. Mám to také v oblibě :)
Jen ta formulace, tak jak jsem ji četl (a tys ji asi myslel jinak, jak jsi pak uváděl), mi přišla ve stylu, který rád moc nemám. Tedy v situaci, kdy se hráči rozhodují čistě na základě hodu mincí a GM ještě možná zařídí, aby ať se rozhodnou jakkoli, tak "prohrají".
Ono navíc v mnoha herních systémech nemá moc smysl střílet naslepo do tmy, protože šance na zásah je malá. Navíc tam někdy vadí ta "turn based" mechanika, kdy některé systémy nenabízejí řešení typu "mířím a čekám, co se objeví na hranici světla a podle toho se rozhodnu" ... s tím, že bys postavě mohl dávat nějaké ověření na to, jestli dokáže dopředu zjistit, je-li to bestie nebo opilec (oni se nepohybují a neprojevují úplně identicky) a jestli vystřelí/nevystřelí při zjištění, že to je zombie/opilec (tedy jestli vystřelí včas na zombii, nebo naopak zadrží výstřel na opilce).
Nelíbí se mi hra ve stylu:
"Hraješ s GM takovou hru o peníze: GM drží v ruce za zády švestku a ty si máš tipnout, jestli je nebo není rozmáčknutá. Svůj tip řekneš nahlas GMovi, a on pak ukáže švestku. Pochopitelně ji může ještě před ukázáním rozmáčknout. Když ses tipem trefil, vyhráváš ty, když ses netrefil, vyhrává GM. Hrajeme"
:)