-> Kropy, Shadowww - Zkuste si představit, že v Domě dětí nabídnete vedení kroužku DnD, dostanete pět lidí, o kterých vám řekli, že chtějí hrát DnD, a po půl roce hraní po opakovaném dotazování přijdete na to, že chtějí hrát DrD+. Máte týden na to, než se bude hrát (a možnost stáhnout si DrD+ z netu). Jak moc budete ochotní tahle pravidla číst natolik, abyste se v nich vyznali a mohli jednomu z hráčů pomáhat vést hru?
Pokud jde o peníze, tak jsem řekl, že ten kroužek povedu klidně zadarmo, ale to bohužel není možné. Nicméně vést hry Omegy a vést hry pro mě není to samé, protože mě DnD nebaví, a ve svém volném čase se jím nijak zvlášť zabývat nechci.
A hlavně - i přes to jsem se jím zabýval. Znovu opakuju, že jsem si pravidla DnD přečetl - jen nebyla šance naučit se a najít všechny potřebné vychytávky. (Nemluvě o tom, že o svém kroužku píšu tady na Kostku, docela podrobně - možná až moc - takže příležitost poradit mi před tím sezením jste měli. Radit mi po něm, co jsem měl udělat, to je mi houby platné.
Ostatně ani nevím, co se mi vlastně pokoušíte poradit. Jak konkrétně by pomohlo, když bych znal pravidla víc a datailněji?
Aegnor píše:
Pokud tu postavu nechceš postavit aspoň částečně na tom, že je právě na tohle nevhodná. Seriál Person of Interest - bojových situací je tam dost, ale Harold vezme zbraň do ruky až skoro na konci (v RPG terminologii třeba 3 sezení před koncem dvouleté kampaně) a to ještě z donucení. A i tím je ta postava zajímavá.
Já ten seriál neviděl, nicméně Harold se do těch situací dostává pravidelně, i když neumí bojovat?
sirien píše:
Je hromada hráčů, kteří se spokojí s tím, že se realizují ve zbylých 70% hry. Představa že vyváženost spotlight musí být kontinuální je totálně nesmyslná (a v praxi naprosto nerealizovatelná). Dál je nemálo hráčů, kteří se v rámci těch 30% realizují jinak, než tím, že jsou stejně silní/přínosní jako ostatní. Někoho baví hrát zbabělce / pacifistu / slabou postavu.
Citoval jsi jen část mého postu. A asi bych měl doplnit do svého tvrzení ještě myšlenku, že pokud jde o situace, kterým se postava nemůže vyhnout a ve kterých snadno může díky nedostatečným parametrům skončit, tak jim hráč musí věnovat odpovídající část výkonu postavy (nebo víc). Stejně tak 30% jsem vzal z předchozího komentáře. Pokud se bavíme o DnD a boji, tak mám dojem, že boje tvoří v mnoha skupinách 50% hry a víc, a každá postava musí být nějak platná v boji, zejména pokud GM použije pravidla o nastavování síly protivníků podle síly skupiny. Pak na nějaké pacifisty a zbabělce není moc prostoru, protože jednak polovinu hry nemají co hrát (myšleno k delší kampani, v jednorázové hře se to dá snést), pokud nemají zemřít, musí na ně brát GM ohled.
Celkem věřím tomu, že se dají najít výjimky, třeba hráči, jejichž postavy se na začátku boje vždy teleportují pryč a oni další dvě hodiny hry jen přihlíží, ale že by šlo o obvyklý postup mi moc nepřipadá.