Jerson píše:
Raguju na to, že hráči přijdou s tím, že chtějí vlastnit noční klub a ovládat starostu - někdo to vymyslí, ale nejsem si jistý, zda by na takové věci došlo i v takovém případě.
Aegnor píše:
Ok. V tom případě se dá říct - možná je to napadne, možná ne. Ale Gurney chtěl říct, že pokud je to napadne, tak by se to nemělo zaseknout jenom na "vaše postavy jsou moc lůzři na to, abyste tohle mohli mít".
Asi tak. Podle mého je jen malá část hráčů vyloženě pasivních nebo aktivních, většina spadá někam mezi a ať chce nebo ne, je víceméně na GMovi, aby jim přihrál něco, co je zaujme a ideálně přímo nadchne. A jestli dokáže zpracovat i různé praštěné nápady. Samotného mě kdysi překvapilo, jak se začaly kupit nápady, když jsme začali hrát space operu a oznámil jsem hráčům, že mají vysloužilou vojenskou loď (že únikový modul byl nepoužitelný, protože byl přebudovaný na palírnu a že měli NPC lodního kuchaře, usvědčeného pedofila, si pamatuju dodnes). A od hráčů, od kterých jsem nějakou extra aktivitu vůbec nečekal.
Bohužel mi přijde, že tendence většiny GMů je spíš opačná - nic zvláštního nemáte, nic extra dobře neumíte, nikoho zajímavého neznáte, jste normální lidi, co děláte? A v té chvíli se ze mě taky stává pasivní hráč, protože prostě není od čeho se odpíchnout.
Jerson píše:
Abych to zkrátil - tvorba dvou postav jim trvala 1 hodinu 50 minut, než byli jakž takž připravení ke hře, a to jsem už půl hodiny pronášel poznámky "už budeme hrát?" ...Nikol myslím, že jí to už poněkud nudilo, nicméně s vytvářením postavy pomáhala Lucce velmi ochotně.
Já tě nechci nijak chytat za slovo, ani objajovat týpka, co si nic nepřipravil, ale až si zas někdy budeš stěžovat na hráče nebo mi vyvracet, když řeknu, že by ti neuškodil trošku kontruktivní přístup ke hře, tak si znova přečti, co o těch hrách, kterých se jako hráč účastníš, sám píšeš. Především ten detail, že patnáctiletá (?) holka, se sice tak úplně nebaví, ale snaží se, aby se ta hra nějak co nejrychlej rozjela. Zatímco ty se jako teda uráčíš, si to DnD (který nesnášíš) zahrát, a když se nebavíš, tak začneš prudit. A pak si jdeš stěžovat na net, že tě to nebavilo (jako by tě sebelepší DnD sezení bavit mohlo) a že ostatní hráči nestojí o RP.
efram píše:
Většina mé přípravy je o zápisu nápadů a jejich rozvinutí, stavba potenciálu. Samotná finalizace před sezením je 1-3 hodky, podle nálady a trochu i potřeby. No a samotná hra jede tak jak chceme, aby jela a pravidla nám nijak neprekazi
Tak ona je regulérní oázka, jestli 1-3 hodiny přípravy už není v dnešní době moc. Pokud tě to baví a ten čas máš (a ideálně i pokud tím neubíráš z času, který by šel strávit hraním samotným), tak je to samo ok, ale když jsem třeba teď řešil, v čem udělat ukázkovku pro lidi, co znají rpgčka buď vůbec nebo jen z Neverwinter Nights, tak jsem taky hledal něco jednoduššího a po hráče stravitelnějšího než 5e.