Log 1=0 píše:
A chtějí ty upíry a víly zabíjet, svádět, obojí, nebo něco ještě jiného?
Ano.
LokiB píše:
místo reakce na můj návrh
Reakci na Jersona sem si nechal až k počítači, z mobilu se mi jí psát nechtělo.
Jerson píše:
Koukám, že napřed budu muset zjistit nějaké informace sám, než budu mít s čím přijít.
Jo no.
Na Tvym místě bych asi začal snahou z nich vytáhnout nějaké preference co do žánrově blízkých seriálů a filmů plus informaci o tom co přesně se jim na tom kterém líbilo.
Neteř zní jako dobrej materiál vcelku. Otázka je co přesně myslí těma vílama - víly ve smyslu fakt cizích a nelidských fey (seelie, unseelie...) sou fakt na ty Dresden files, kde sou i hratelné. WoDčko má changelingy, což sou v podstatě vílí half-breeds.
V původním Dreeming sou changelinzi vílí duše zachycené v cyklu reinkarnací v lidských tělech (forma sebe-záchovy ve světě z nějž se vytrácí magie) a hra je v podstatě o střetu mezi romantikou (sny, ideály, umění, fantazie...) a každodenností (všední život, práce, účty...) - příliš všednosti a fae v changelingovi zemře, příliš romantiky a... realita se přihlásí o své faktury :)
Pozdější Lost sou dost odlišní - postavy sou lidé unesení do faerie kteří nalezli cestu zpět do reality - jenže jejich místo už neexistuje (bylo zabrané podvržencem popř. v realitě uplynuly desetiletí a staletí nebo naopak ve Faerii prožili desetiletí oni zatímco v realitě uplynul jediný rok nebo jen den...) I Lost pořád hrají hodně melancholickou notu, ale jejich témata jsou především hledání vlastní identity, ztráta a proměna - postavy už nejsou zcela lidmi, ale zároveň nejsou ani sidhe - sami se stali moderní verzí fey jako takových. Je to opět o hledání rovnováhy, ale zatimco Dreaming je o snaze udržet rovnováhu nastolenou v minulosti, tak Lost je spíš o snaze najít novou rovnováhu v životě, ve kterém žádná není.
Changelinzi obecně nemají upíří predátorskou závislost na krvi, ale mají svou potřebu co do emocí a inspirace ('Glamour') a sou tam opět nějaké nemilé efekty když se jim toho nedostává. A ano, z pohledu lidí to může mít i dost nepříjemnou stránku takže i fey mohou působit dost predátorsky (zejména pokud se hlásí k unseelie).
V Dresden files se pak jede plná pálka, jak odpovídá jejich pulp-noirovému stylu - Faerie zabírá velký prostor v Nevernever (Nikdynikdy - neplést s Neverwhere. Neni never jako never. Při této příležitosti bych rád znovu zmínil že mám za to, že Neverwinter by se měl překlíčovat na Ziměvzdor), což je prostor "jiného světa" přilehlý realitě a fey všech tří frakcí (seelie, unseelie, wyld) mají nějaké své zájmy jak ve faerii tak v realitě - a stejně tak i nějaká omezení a další srandy. V DF jsou normálně hratelní fey obecně a i sidhe - nicméně pro zájemce tam jsou k dispozici i changelinzi, což sou potomci sidhe a lidí kteří se ještě nerozhodli, zda se své fey podstaty chtějí vzdát nebo ji zcela přijmout a žijí kdesi na rozhranní obou světů.
Obecně lze samozřejmě libovolnou z knížek vzít a použít jen fluff, ale skočit do nějakého lite systému by mi přišla škoda - 5WoD podobně jako Fate tady mají něco do sebe a dávají těm hrám nemalou přidanou hodnotu.
(btw. "pohlednost" má nějakou reálnou herní hodnotu, nebo se jen tak chlubíš? :D )