efram píše:
1. jak věděl, že zombie nechtějí útočit?
2. co znamená "že místo na mapě bylo označené lebkou"? Mohl, měl nějaké další indicie o smrtelném nebezpečí ?
3. co jsi udělal pro to, aby Lukáš nemluvil tak jak jsi uvedl ve svém popise?
4. jak jsi mu vysvětlit fungování nočního vidění?
5. vsvětlil jsi mu nějka, že lze hovořit o síle i jinak než v číslech? Případně jak.
1) Zaprvé nevěděl, že jde o zombie, popisoval jsem je stejně u ako jejich postavy, tedy člověk v pohřebním rubáši, který se šourá k nim. Jen nemluvil artikulovaně. Zadruhé, tihle oživení /zombie byli případ opilce v zombie apokalypse. Nikdo neříkal, že vůbec budou bojovat. Ani sipri setkání s nimi neházeli na iniciativu což byl pro něj mechanický příznak, že tvor přes ním je nebezpečný.
2) na nalezené mapě bylo okolo jedné místnosti červené kolečko a u něj červená lebka. Do té chodby jako do jediné nevešly žádné stopy člověka, který to podzemí procházel před nimi, a jehož mrtvolu našli.
3) řekl jsem mu (jim), ať zkusí mluvit v roli své postavy. Zeptal jsem se, zda by se navzájem opravdu začali ptát "kdo má nejvyšší sílu?" a říkat si navzájem čísla. (pro Shadowwwa - odměňovat dobré hraní postavy nešlo, on neroleplayoval nic.)
4) řekl jsem mu, že ve slabém světle vidí lépe než lidé, v úplně tmě uvidí jen blízké nejasné tvary (asi ba 5 metrů, nikoliv na 18, jak je v pravidlech na DnD) y a bude muset chodí opatrně.
5) Ne, viz bod 4 - podle něj postavy můžou mluvit o svých mechanických parametrech (myšleno parametry dle pravidel DnD). Podobně komentoval i rychlost trpaslíka za bojové kolo s tím, že by mu prostě utekl, protože jeho rychlost za kolo je vyšší. A i jinými způsoby dával najevo, že se chce vyjadřovat v mechanickách.
Po hře mi napsal tohle:
Píše:
Well also that, but I also KINDA like looking into metagame and strategy of some team games...
...
No jako že mě trochu zajímají věci jako kombat strategie a team synergie v věcech jako dnd/wow/moba hry etc...
No tak jasně tabletop je něco úplně jiného než mmo, ale v levelovacim a teambuilding systému pro souboje to bude podobné => věci jako tank, damage carry a support tam stále můžou být
No tak to je rozdíl mezi tím co dělaj postavy v rp a v combat situaci...
Jinak řečeno má dva herní módy, roleplaying pro jednání s NPC a pak combat. A pak asi situace mezi tím, to už nevím.